sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 תחיה עשת מהותי באפיונו של מי שנתפס כחוצן או כיצור היברידי . בהגדרה המקורית, השאולה מהשיח החללי, ייצגו החוצנים דמויות וירטואליות ופנטסטיות שדרכן נבחנה ההגדרה של מהו האנושי . אולם מובן שהשימוש במילה מחוץ לשיח החללי סייע להגדיר מהן השתייכות ואחֵרוּת . מארי דאגלס ( Douglas ) טענה כך : "תרבות כערכים סטנדרטיים פומביים של הקהילה [ . . . ] מספקת ליחידים קטגוריות בסיסיות, דפוס של רעיונות וערכים מאורגנים היטב" ( 38 : ] 1966 [ 1984 Douglas ) . לשיטתה, הבנָיָה של קטגוריות מסודרות וידועות מאפשרת לאדם להסביר את העולם . כל מה שאינו יכול להיכלל בקטגוריה ברורה מפר סדר בסיסי, מעורר תחושת סכנה ומאיים על הגדרת הזהות . מכאן נולד הצורך להתמודד הן קוגניטיבית וְהן ריטואלית עם יוצאי הדופן, כלומר עם ישויות ועם מצבים שאינם מוגדרים בבירור, ולכן קשה לשייכם לקטגוריה מסוימת . במונחיה של דאגלס, מי שהוגדר עב"ם או חוצן מייצר "גבולות מטושטשים" או "אזורי דמדומים" - כלומר תחומים שבהם ההבחנות הקטגוריאליות אינן חד-משמעיות . למעשה, הגדרות אלה סימלו את הגבולות הסימבוליים של התקני, הנורמלי . זהות אינה ישות נתונה, אלא מושג המובנה תדיר . כדי להגדיר אותה דרוש תהליך רפלקטיבי של פיצול : בין האני, המגדיר את עצמו, לאני הנחקר, המוגדר על ידו, ובין האני לאחר . השיח הנוגע לזהות ולאחרוּת ניצב בפני אתגרים חדשים בעקבות התפתחותם של גישות פוסט-לאומיות ותהליכים של גלובליזציה . הפוליטיקה החדשה של הזהויות חוצה גבולות אתניים, לאומיים, מעמדיים ומגדריים . השיח החדש מתבונן במרכיבים האישיים בהקשר שבו התגבשו, ומעניק להם ערך קולקטיבי . פוליטיקת הזהויות מאפשרת ליצור זהויות מוצלבות, נזילות וגמישות . האני מפורק ונתפס כהצטלבות של השפעות שונות, ואילו האחר נתפס כמהות שאינה סותרת אותו בהכרח . שיח זה קורא תיגר על ההדרה, על ההיררכיות הנוקשות ועל הקריטריונים המטריאליסטיים

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help