sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 תחיה עשת אלפי ישראלים עלו לגגות בתיהם כדי להמתין לנחיתה, שהייתה אמורה להתרחש סמוך לאולפני הרצליה . ממשאל שנערך ביום התוכנית ( ובו השתתפו כ- 17 אלף איש ) עלה כי % 54 מקרב 4 ומאות אף הנסקרים טענו שהם מאמינים בקיומם של עב"מים, התקשרו למערכת התוכנית וסיפרו שראו עב"ם . למחרת השידור הופיעה בשער עיתון מעריב הכותרת הזאת : "הלילה שבו כל המדינה חיכתה - ומי לא בא ? החייזרים" . בגוף הידיעה כתב העיתונאי אורי ארזי : "כבר לא חשוב אם חייזרים ינחתו פה או לא - עם ישראל השתגע . בבתי ספר, במקומות עבודה ובבתים פרטיים הפכה הציפייה לשיחת היום" . ואמנם בעשור האחרון של המאה ה- ,20 יותר מ- 50 שנה לאחר הופעתה של העדות הראשונה על "צלחת מעופפת" בארצות הברית, גבר העיסוק בעב"מים ובחוצנים בתרבות המערבית בכלל ובישראל בפרט . היה נדמה אז כאילו חלליות נחתו בישראל בהמוניהן, ואלפי חוצנים השתלטו על כל חלקה טובה בה : על מסכי הטלוויזיה, על העיתונים היומיים, על אתרי האינטרנט ועל שלטי החוצות . העניין בעב"מים ובחוצנים, שפרח בישראל בזירות שונות בשנות ה- 90 ולאחר מכן דעך, נדון בספר זה כחלק ממכלול 5 התמודדויות עם שאלות הנוגעות לזהות ולאחרוּת ( otherness ) . בשנות ה- 90 הועמדו הדמויות החלליות האלה אל מול מה שהוגדר ונתפס כאנושי, וסייעו להגדיר ולסמן זהות אנושית גלובלית, קולקטיבית ואישית . אפשר לראות בעיסוק הגובר בעב"מים ובחוצנים בשנים אלה אמצעי להתמודד עם הבעייתיות שבזהות הישראלית, הקולקטיבית והאישית . באותה תקופה החלה להתפרק מדינת הרווחה, השסעים החברתיים העמיקו, והמאבקים הנוגעים לגבולותיה הקולקטיביים של החברה הישראלית ולסמליה 6 המרכזיים החריפו . הפרקטיקה המרכזית שדרכה הובנו האחר העב"מי והזהות שהוצבה מולו התמצתה בחוויית המפגש עמו . היא הייתה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help