sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

פר ג מ ט י ת ב י ן ה מ ו ש ג י ם - ש י ר ו פ ז מו ן : ה צ ע ה ל ה ב ח נ ה ל ש ו נ י ת 13 עֲטוּפָּה כָּּל כֻּלָּהּ, מִׁבְלִׁי סֶׁדֶׁק פָּעוּט צְחוֹר שָּדֶׁיהָּ כִּׁסְתָּה בַמַלְבוּש שֶׁל צְנִׁיעוּת . קַרְסֻלָּהּ הֶׁעָּדִׁין בַפֻזְמָּק הָּאָּרךְ עַל חֶׁלְקַת יְרֵכָּהּ, מִׁתְחַתֵל הוּא בְרךְ . שְעָּרָּהּ הָּאָּרךְ, הַגוֹלֵש וְיוֹרֵד ל וּכְלָּאוּהוּ כָּּעֵתנֶׁאֱסַף וְהֻשְפַ בְמִׁטְפַחַת שָּבִׁיס נֶׁאֱנָּק מִׁתְפָּרֵץ וְהָּרַבִׁי אוֹמֵר שֶׁצָּרִׁיךְ לְקַצֵץ . מַבָּטָּהּ אוֹר אַחֵר, לא עוֹד גִׁיץ וּבְרָּקִׁים . נֶׁאֶׁלְמָּה לְשוֹנָּהּ שֶׁיָּדְעָּה תַפְנוּקִׁים וּשְפָּתֶׁיהָּ רַכּוֹת וְנָּעוֹת בִׁתְפִׁלָּה . ק לִׁי לִׁבְכּוֹת בִׁשְבִׁילִׁי, בִׁשְבִׁילָּהּ . מִׁתְחַשֵ מְאֻשָּר הַסִׁפְרוֹן שֶׁאוֹחֶׁזֶׁת יָּדָּהּ בִׁזְרִׁיזוּת אֶׁצְבָּעוֹת אֲשֶׁר אֵין לָּהּ מִׁדָּה בְדַפָּיו תְעַלְעֵל, עַמוּדָּיו תְדַפְדֵף . הַיוֹשֵב בַמְרוֹמִׁים בְוַדַאי מִׁזְדַקֵף . ךְ הוֹצִׁיאוּהָּ לַשוּקוְכָּעֵת לַשִׁדוּ וַאֲנִׁי הַנִׁגְזָּל מְרֻמֶׁה וְעָּשוּק חִׁלוֹנִׁי עַד כְּאֵב וְאוֹהֵב כְּמֵאָּז הוֹתִׁירוּ אוֹתִׁי מִׁחוּץ לְמִׁכְרָּז . וְהִׁיא שוּב לא תָּבוֹא, מִׁתְגַנֶׁבֶׁת בַלָּאט בֵין סְדִׁינַי הָּרַכִּׁים, לְענֶׁג שַבָּת וַאֲנִׁי הָּאֻמְלָּל, מָּה אוֹסִׁיף לְדַבֵר הָּיְתָּה לִׁי תְשוּבָּה, אָּז הָּיִׁיתִׁי חוֹזֵר . לוּ אציג להלן . "על הגשר הישן"לאחדות המשותפותתכונות לשוניותטקסט זהל . אלהחלק מתכונות . גםהשיטתיתהבולט ביותר בטקסט הוא החריזההאמצעיהפונטי : הרכיב . א שורותעשויה החריזה לסייע בהבניית המשמעות, כך שבחלק מן הכאן – ה"בָּבָּי יְנִׁרוֹגְ, למשל : "בִׁאו סיבתיותניגודיות,תמתחרזות מובעות זהוּה ק מָּזְפֻ"בַת" ; יעוּנִׁל צְשֶׁשוּבלְמַ"בְ – ט"עוּק פָּדֶׁי סֶׁלִׁבְה" ; "מִׁבָּוּשתְה בִׁרָּזְיא חָּ"הִׁ " . מִׁתְחַתֵל הוּא בְרךְ" – " ךְראָּהָּ

הקיבוץ המאוחד

אוניברסיטת תל-אביב. המכון הישראלי לפואטיקה ולסמיוטיקה ע"ש פורטר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help