sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

ב ר ק א ו י ר ב ך 12 לצד . העולם הישן לעולם החדש של האישהביןקייםהגשר כחיבור,"ןשָּיָּהַ עִׁיר שֶׁהִׁיא מִׁנְזָּר אוֹ בֵית" : תובולטמטונימיותשתיטקסטבאלה, מופיעות הכותלהוא"קִׁיר מֵאֶׁבֶׁן שֶׁשוֹמֵר פְתָּקִׁים" ; ירושליםהיא כנראה, "מְשֻגָּעִׁים . המערבי בתחילת . בגוף ראשון יחידבטקסטנוכחהדובר . גופים שוניםשימוש בה . ד , ) "הּלָּשֶׁ", "יאהִׁ", "הנָּמֶׁמִׁ"זוג בגוף שלישי ( הבתלמתייחסדוברהשיר, ה הופךבתוצרי התהליך שעברה . בהמשךכמעין הצגה אובייקטיבית והתבוננות , "ךְלָּ"בגוף שני ( אל הנמענתפנייה ישירהשימוש בתוךהתוכן לאישי יותר, לגוף שני משרת את הבניית המשמעותמעבר מגוף שלישיה . ) "יכִׁלְ", "תְאַ" יש להדגיש כי . ) דברי התוכחה ( הסיפור הכללי לעומתהכוללת של השיר רשףאורבמפורש ( והלא מופיעהמשתתפים בשיחזהותלאורך הטקסט ) . 493 - 495 : 9102בן-שחר ; 167 – 161 : תשס"ד ההבעה האיקונית שללצד . ) 2020 ( סוברן תשע"ב, אוירבךעירוב משלבים . ה שורותובתיםךאורשימוש בדרך הלהט הרגשות וחוסר האיפוק של הדובר רכיב לשוניקיים בטקסט,השירבחלקים שונים שלפסיחותבואחידושאינ עםספרותיהמשלבמבעים מן ההשילוב שלהמסייע בהבעת תחושה זו : נוסף ביטויי סלנג . כך, למשל, משתקף המשלבויומיומימבעים מן המשלב ה ,"חצַנֵבַתוֹאוֹתְבְצַחָּ", " מִׁתְנוֹעֲעִׁים", "וְהִׁיא אֵינֶׁנָּה"כמומבעיםבהספרותי , "בתָּכְם מִׁאוֹתְפִׁ"כמובמבעים – והמשלב היומיומי,"יקִׁפְרַתְתִׁ", "יםסִׁמוּכְּ" . "ישִׁפְי חַכִׁלְ", " הלָּעְמַה לְמָּשָּ", "אוּת שוֹרֶׁכֶׁמוֹ", "םצֶׁעֶׁבְ", "ךְית לָּנִׁבָּ" של יעקב"היא חזרה בתשובה"הלשוני, אביא את הטקסטאפיוןלשם השוואת ה . עםפרידה של זוג . בדומה לטקסט הקודם, גם כאן הנושא המרכזי הוארוטבליט ה תחזר : בת הזוגהסיבה להתרחקות ממפורשבנתמצויזאת, בטקסט שלפנינו בתשובה . בתשובההיא חזרה אָּז נָּפַלְתִׁי שָּדוּד, בִׁגְרוֹנִׁי יְבָּבָּה הֵם אָּמְרוּ שֶׁגַם הִׁיא חָּזְרָּה בִׁתְשוּבָּה : - צַדִׁיקִׁים מְלַמְדִׁים לָּהּ דִׁינֵי יְרֵאִׁים לא תָּשוּב עוֹד לִׁפְקד אֶׁת שְדוֹתַי הַחוֹטְאִׁים .

הקיבוץ המאוחד

אוניברסיטת תל-אביב. המכון הישראלי לפואטיקה ולסמיוטיקה ע"ש פורטר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help