sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פר ג מ ט י ת ב י ן ה מ ו ש ג י ם - ש י ר ו פ ז מו ן : ה צ ע ה ל ה ב ח נ ה ל ש ו נ י ת 9 הם מוסיפים כיטקסט שנכתב למלודיה נתונה או טקסט שיועד מראש להלחנה . לא נכתבו מתוך כוונה כזו, חרף העובדה ששירים רביםזאת,, לעומת שירים נראה כיעוד בעניין אצל אוסטרובסקי תשס"ז ) . או ( ורמולחנים ומושרים מן הפןותמתעלממבחינה זו פזמון-ל שיר להבדל ביןההגדרות המתייחסות . מאופן ניסוח הטקסטוהצורניוהתוכני גישה הממקדת את ההבדלהשוניםבהשוואה למופיע במילוניםאף , רכיב המנגינה אינוהמילוניותכפי שעולה מן ההגדרותבמוזיקה היא בעייתית . יש המתייחסים לשיר כאל טקסט שאליו : במובהקשגיםשני המומפריד בין מציגים דווקא את המנגינה כרכיב ההופך שיר לפזמוןהמתלווה מנגינה, ויש כאלה . " ) Song : " a poem set to music בהגדרת הערךפורד,ס ( למשל, מילון אוק שיר בסוגיית ההלחנה של טקסטים כגורם המבחין ביןעודאם נתעמק הכוונהמולחנים, חרף העובדה ששירייםטקסטיםשכאמור,הרי, פזמון לבין , וללא תלותהייתה ליצור טקסט העומד ברשות עצמוהמקורית של כותבם כחלק מן הדיון . ) ואוסטרובסקי תשס"ז 264 : 1989 ( גולומבבהשלמה מוסיקלית הלחנה : פעמיםמטבעומתייחסים למבנה הטקסט ככזה המזמןיש הבסוגיה זו, טבועה בהם בשל"הלחנתםכך ש"נכתביםעצמאיים לכאורהטקסטיםרבות, מבנההטקסט מחולק למקצב,ב ; הם בנוייםלשוניים והמבנייםמאפייניהם ה . כל אלהחריזהוהם עשויים להיות בעליהם מאורגנים במשקל,ועקביחוזרסדור, הנגנה אינהרנטית בטקסט, ובשל כך מזמנים הלחנה ( שתהפוך אותם,מעיןיוצרים יש לציין ) . 313 – 309 : 8002הרשבו 9891גולומב,אורפי תפיסה זו, לפזמונים ; - על , אובמשקל מסוים ובדגם חריזהכי בהתאם לאופי כתיבה זה, הבחירהעוד . ) 75 : 3102למשל סרוסי ורגבאו ( רעל סגנון הכתיבהאףלהשפיעהעשויהיעדרם, על אופי הבניית המשמעות הכלליתאףלהשפיעמכאן שיש במאפיינים אלה כדי . של הטקסט 8 . פזמון-ל שיר ביןהמבחינהלהציע סוגיה אחרתבמאמר זה אני מבקש ארגוןללפן הסמנטי ונוגעתהבעיקרה,תאורטיתהמטרזומחודשתלהבחנה . תת-סוגותההמערך המושגי הרלוונטי לשתי של שירים ופזמוניםהאפיון הלשוני מגוון רחב שלבהתאפייןמבחינה לשונית-סגנונית, הן שירים הן פזמונים עשויים ל ; 2003 Pierce ; 0002פרוכטמן ( ורב המשותף על המבחין,אמצעים לשוניים

הקיבוץ המאוחד

אוניברסיטת תל-אביב. המכון הישראלי לפואטיקה ולסמיוטיקה ע"ש פורטר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help