sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 נוזהה אלאסד-אלהוזייל "אנחנו" ; לעומתה, יסמין מבקשת להיות "אני" ונענשת על ידי החברה . יסמין, המסרבת להינשא למי שיועד לה ומבקשת להגשים עצמה בלימודים, נכלאת בחדרה לפרק זמן ארוך ומצווה להפסיק את לימודיה . זו דוגמה להתחבטויות שמעסיקות נשים צעירות בחברה הבדואית, המושפעת כיום משני תהליכים מנוגדים : מצד אחד קִדמה ופתיחות - עלייה בשיעור המשכילים, לגיטימציה להשתלבות בשוק העבודה ; ומצד אחר אטימות ושמרנות יתר - מוסד הנישואים סגור, עלייה בשיעור הפוליגמיה והסתגרות בכל הקשור לסוגיות חברתיות מורכבות כגון רצח על רקע כבוד המשפחה, נקמת דם וכו' . הקִדמה מעוררת בנשים צעירות רצון לממש את עצמן, לבחור את עתידן ולנכס לעצמן תפקידים חדשים, שונים מהתפקידים המסורתיים ( אבו רביעה 2008 ) , ואילו השמרנות מניחה מכשולים בדרך להשגת שאיפות אלו והן הופכות "עירומות" בעיני נשות הדור הראשון . בידי אמה של יסמין הופקד המפתח לחדר שבו נכלאה בתה . היא נקרעת בין הרצון "לפתוח את הדלת" ולאפשר לבתה לממש את שאיפותיה, לבין הרצון "להשאיר את הדלת נעולה" ולהגן על חייה . מה המשמעות של המפתח הנתון בידיה ? מה הוא יכול לפתוח ומה הוא יכול לסגור ? האם הוא מסמל כוח או חולשה בעיני האם או בעיני בתה ? נראה שבדומה לנשים אחרות בנות דורה היא חיה בין שני עולמות, נושקים ומתנגשים . בין הכוחות המורכבים האלה אמורות נשים מבוגרות, בוגרות ומתבגרות למצוא את מקומן ולעצב את חייהן . הבדואים בנגב מונים כ – 200,000 נפש, כ – % 50 מהם מתגוררים ביישובים בלתי מוכרים ( לוינסון ואבו סעד 2008 ) . החברה הבדואית בישראל היא חלק בלתי נפרד מהעולם המוסלמי . בשנים האחרונות חלו בה תהליכים חברתיים ותרבותיים מגוונים שהשפעתם ניכרת במרקם החברתי, לרבות מעמדן ומצבן של נשים . למרות המאפיינים המשותפים זו חברה הטרוגנית מבחינת אופי

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help