sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 רונית מרזן אוכלוסייה נרחבות מחד גיסא, ולעוצמתו הפוליטית של האסלאם ככלי להשגת לכידות לאומית ולגיטימציה פוליטית להגמונותם מאידך גיסא . לכן הם החלו לשלב מוטיבים דתיים בשיח הלאומי הפוליטי ובמבנים החברתיים והכלכליים ויצרו רצף בין המשטר 3 להיסטוריה, בין המשטר לחברה הנשלטת . קשה לקבוע מתי בדיוק החלה להתפתח זהות פלסטינית, שכן רוב מרכיבי הזהות הפלסטינית רווחו לפני מלחמת העולם הראשונה, ובהם רגש פטריוטי, נאמנויות מקומיות וערביות, רגש דתי, וידיעת קרוא וכתוב . אולם אפשר לומר שרוב החברה הפלסטינית החלה לדמיין את עצמה כקהילה פוליטית בעלת גבולות מוגדרים וזכות לריבונות בראשית המאה ה- ,20 על רקע 4 האיום הציוני להקים בית המנדט הבריטי וההתיישבות הציונית . לאומי יהודי בפלסטין, התמיכה הבין-לאומית והבריטית ברעיון זה, חלוקת העולם הערבי לאזורי שליטה מנדטוריים בריטיים וצרפתיים, ובכלל זה הפרדתה הסופית של פלסטין מסוריה והפיכתה לישות מדינית נפרדת - כל אלה תרמו להתגבשותה של זהות פלסטינית לאומית נפרדת . הערבים הפלסטינים, שקודם לכן פעלו במסגרת התנועה הלאומית הערבית, לא חדלו מפעילותם, אך 5 יריבם התחלף : במקום הטורקים הופיעו הציונים . החברה הפלסטינית, שהייתה ברובה חברה לא משכילה, התקשתה לקלוט את האידיאולוגיה הלאומית הערבית המופשטת . לאורך שנות ה- 20 וה- 30 פיתחה המועצה האסלאמית העליונה, ובראשה חאג' אמין אלחוסיני, שיח לאומי-דתי שכלל בתוכו את הסמלים האסלאמיים : קדושת ירושלים ופלסטין באסלאם, מלחמת קודש, מות קדושים והקמת ח'ליפות אסלאמית . השימוש בסמלים דתיים נועד לגייס תמיכה פוליטית, כלכלית ומוסרית מהקהילה הערבית- האסלאמית, להטמיע את האיום הציוני הנשקף לקיום הפלסטיני ולהניע את הציבור הפלסטיני למאבק נגד הבריטים והציונים . המשבר הכלכלי העולמי, הגידול בהגירה היהודית, בעבודה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help