sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 אתי חגי ב – ,1878 וויקטור פראנקל בספרו אדם מחפש משמעות מצטט אמירה זו בניסיונו לאפיין את האנשים שצלחו את התופת בגטאות . השורדים, כך פראנקל, מאופיינים בכך שאחזו בחלום - הייתה בהם ידיעה של משמעות ביחס לקיומם העצמי, לקיומם אחרי המלחמה ( פראנקל 1970 [ 1946 ] : 97 ) . לצד מקומה של המשמעות בקיומו של אדם נכתב רבות גם על חוסנן של מערכות היודעות את משמעות קיומן ( אפשר לכלול בהן גם ארגונים חברתיים וטיפוליים רבים, כמו מרכזי סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, ארגונים המטפלים בילדים בסיכון, ארגונים המקדמים דו קיום יהודי – ערבי, קרנות רבות, ואף את המערכת המוכרת לכולנו - צה"ל ) . קשה לתאר עיצוב של מסוגלות ועמידה בקשיים ובאתגרים תובעניים ורבים כל כך אלמלא תחושת ההכרה במשמעות קיומה של המערכת . תחושה של קיום משמעות הנה מאז ומתמיד יסוד לקיום ולעשייה יוצרת, גם במציאות מורכבת . זוהי עשייה פרואקטיבית שמשמעותה מכוונת את הפועלים בה, והיא עבורם סיבה, הצדקה ומקור השראה בלתי נלאה לרתימה של משאבים המסייעים ליצור, להתפתח ולהתגבר על אתגרים על מנת להמשיך הלאה . משמעות היא מניע בר – קיימא להמשכיותם היוצרת של אנשים ושל מערכות כאחד . תיאור משמעות החינוך הוא בגדר מהות . ידיעת המשמעות והחתירה למימושה ירחיבו את ההזדמנות לחולל מציאות ראויה הרלוונטית להתפתחות ולצמיחה של ילדים ובני נוער . ואף מעבר לכך, מערכת החינוך הציבורית המכוונת למשמעות תממש את ייעודה הראוי כגורם רב – עוצמה בעיצוב חברה ובעיצוב מציאות . במילים אחרות, עשייה חינוכית תהווה מסד חיוני ומיטיב בעיצוב ההווה ובעיצוב העתיד . ה – 19 . רעיונותיו רדיקליים ופורצי דרך ( כמו "מות האלוהים", על אף היותו בן למשפחה דתית ) , והוא נתפס כאבי האקזיסטנציאליזם והפוסט – מודרניות .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help