sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 אתי חגי בכל אחד מהתחומים אסכולות רבות, וגם הן לא פעם נחוות כמשוחחות ומתחברות או מדגישות ומאפשרות קיום ברור יותר זו של זו . אין לי עניין רב בהבחנות ובדיאלקטיות ( בין זרמים שונים בחינוך, בין אסכולות בתוך הפסיכואנליזה, ואף לא בין הפסיכואנליזה לחינוך ) . אדרבה, אנסה להציע תפיסה אינטגרטיבית, פילוסופיה שלמה, שדווקא השילוב בין מרכיביה יוצר תודעה המהווה מרחב גדול יותר לנוכחויות רבות ככל האפשר - הן אנושיות, הן מקצועיות והן חברתיות – תרבותיות . המרכיבים קיימים גם בנפרדותם, ההבחנות קיימות, וחלקן גם תוצגנה כאן כמובן, אולם השאיפה היא למשותף המשמעותי המתהווה בין המרכיבים התפיסתיים השונים, לרצף היוצר משמעות רלוונטית ; המשמעות נשזרת כל העת לא רק מתוך מפגש בין דיסציפלינות, אלא גם כתולדה של חוויות ושל מפגשים - עם אנשים, עם ביטויים של תרבות, עם תוצרי מחשבות אנושיות ועם יצירה ( בכתיבה, בציור, בפיסול וכו' ) - ובעיקר בתוך ומתוך יחסים, יחסים בין אנשים, יחסים בתוך קשר, בתוך הֶקשר . מפגשים אלה הם החיים עצמם עבור כולנו כהורים, כחברים, כתלמידים, כאנשי מקצוע - כבני אדם . התובנות המוצגות כאן, אף הן תולדה של קשרים בין – אנושיים ובין – תרבותיים שחוויתי בשלושת העשורים האחרונים כתלמידה, כאימא, כיועצת ארגונית ( למערכות חינוכיות מגוונות ברמה של עיר ומועצה אזורית וברמה של בית ספר, מערכת חינוך בלתי פורמלי, גנים ומעונות יום, עמותות חינוכיות ויוזמות חדשניות ) , כמדריכה וכמורה באוניברסיטה ובמכללות להכשרת מורים ; קשרים אשר בהם אני פוגשת פילוסופים של החינוך, פסיכולוגים, פסיכואנליטיקאים ובעיקר אנשי חינוך רבים - עמיתים ושותפים . * * *

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help