sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 חינוך מבקש משמעות יכול להשקיט את עומק הכמיהה לאותה תקווה, לאידיאל שבהיות מכוון לראות אחר, להיות מכוון להרחבתה של החמלה - לרצות בה ולהאמין בהיותה אפשרית להשגה . והלוואי שתימצא דרך בהירה בחינוך אשר תאפשר אנושיות רחבה יותר . אולי נוכחותה תרכך את האימה, תרגיע את הבהלה ההופכת עוינת, תרחיב את המבט אל פניו של האחר, אל פניה האפשריות של האחרוּת . כי אז בוודאי נמצא מענה אחר ממלחמה . הלוואי שיוכל החינוך לאפשר גם את הגשמת המשאלה הזאת . * * * גם מתוך כך מציע הספר תפיסת עולם, תשתית רעיונית, שהיא גם ניסיון להציע משמעות לעשייה החינוכית . כוחו של ניסיון זה הוא בניסוח אפיסטמי, אשר האפשרות להפוך אותו למציאות מצויה בראש ובראשונה באתיקה שהוא מציע . למעשה, מדובר בניסוח של תפיסה חינוכית הכרחית ביומרנותה לקיום האנושי, תפיסה שהיא הומניסטית – אקזיסטנציאליסטית ( מושגים שיובהרו בהמשך ) , המכוונת לכינון אדם ועולם - רצף כולל, שלם, אך לעולם לא מושלם . התפיסה היא תמהיל של תחומים - פילוסופיה, חינוך 1 זהו תמהיל המפעם בי שנים רבות ללא הבחנה ופסיכואנליזה . בין האישי והמקצועי, בין החיצוני והפנימי, בין תבונה של דעת לתבונת הלב . 1 . לפסיכואנליזה ולחינוך זיקה מתמשכת המתועדת בכתובים . אזכיר רק שתי הרצאות בהקשר זה : את הרצאתו של שנדור פרנצי ( Ferenczi ) , פסיכואנליטיקאי הונגרי, הרצאה שנשא בקונגרס הראשון לפסיכואנליזה, שהתקיים בזלצבורג תחת הכותרת "פסיכואנליזה וחינוך" ; ואת הרצאתו של פרויד, אבי הפסיכואנליזה, שהוצגה על ידו בכנס שהתקיים בשנת 1910 . בעקבותיהם באו רבים נוספים .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help