sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 הקדמה רעיון האיכותנות 2 בגישות, בדפוסי הפעולה ובמתודות של החוקרים האיכותניים מגולם פוטנציאל רב להעשרת פרקטיקות שגורות הנהוגות בידי אנשי החינוך, שכן המחקר האיכותני מציע שפה יישומית המצויה מעבר לאידיאלים של ניטרליות ואובייקטיביות ; שפה אשר מאפשרת לבטא את החוויות הסובייקטיביות של בני האדם ובכך להנכיח את המציאות רבת הפנים ותלוית ההקשר שהם חיים ופועלים בה ; שפה המקדמת שיח שמדגיש את המורכבות של השדה החינוכי - שזירת הפעילות של איש החינוך משתנה בו ממפגש למפגש, והיא מאופיינת באי – ודאות בלתי נמנעת ( 2005 Shulman ) . פירושה של מקצועיות חינוכית בסביבה כזו היא היכולת להפעיל שיקול דעת מושכל, לקבל החלטות מהירות בהכרעה בין חלופות וללמוד מהניסיון האישי ( זילברשטיין 1998 ; 1987 Schon ) . כמו כן, השהיית שיפוט וחופש מתפיסות קיימות ודעות קדומות לצד כושר אמפתיה ודקות אבחנה היא בעלת משמעות מכרעת ביכולתם של המורים להבין את ההקשר החינוכי שהם פועלים בו ( וינברגר ובקשי – ברוש 2013 ) . יתרונה של הגישה האיכותנית אינו מתבטא רק בשלב הכשרת המורים לפני יציאתם לשוק העבודה, אלא גם בשלב מאוחר יותר של דרכם המקצועית . בשלב זה הגישה האיכותנית מציעה כלים לפיתוח עצמי והתאמה מחדש לסביבה משתנה . מורים מקצוענים אינם מסתפקים בשימוש בידע קיים אלא יוצרים ידע חדש וייחודי להקשר שהם פועלים בו . תפיסה זו תומכת ברעיון המצוי בבסיסה של תיאוריית המורכבות בדבר התהוותם של ידע והתנהגויות חדשות במצבי אי – ודאות 2 . הכוונה לפרדיגמה איכותנית המבוססת על אפיסטמולוגיה פוסט – פוזיטיביסטית, הבוחנת את המציאות באופן פרשני – הבנייתי, בדגש על קידום הבנה של תופעות ותהליכים לעומק ממגוון נקודות מבט, ומונעת על ידי הראייה הסובייקטיבית .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help