sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 ורד ביבי, תניה אורן-צ'יפמן, רונית בלנרו-אדיב באיזה מבנה נכון להכיל את כל העשייה המורכבת הזו כך שתחווה כעשייה מסורה וטבעית ? חלק מהתשובות לשאלות אלה מצויות בספר זה, שהוא למעשה חבירה למסע משותף המתחקה אחר הדרך להבנות מרחב טיפולי מרפא . זהו מסע של אנשים שבחרו לשמש דמויות מרכזיות בחייהם של ילדים החווים את עצמם כחסרי משמעות, בתוך מקום המאפשר מרחב מותאם . במהלך מסע זה נטוותה לה דרך להבנות טיפול מקיף ועמוק המשתמש בפנימייה הכוללנית ככלי טיפולי ייחודי . ממגוון הנושאים וההבנות התגבשו שלושה מעגלים, המלכדים את הנושאים המרכזיים לכדי הוויה אחת . מובן שבעשייה הטיפולית חלוקה כזו אינה קיימת, ושלושת המעגלים כרוכים זה בזה כמארג חיים שלם . מטבע הדברים כתיבה היא פעולה ליניארית, אולם אם יוכל הקורא לקרוא את הספר בהתכווננות מעגלית או אז יוכל להתחבר לחוויית החיים הכוללנית בפנימייה הטיפולית . המעגל הראשון, ילד - חסך ראשוני . חלק זה מספר על הילדים אשר עבורם קיימת הפנימייה הטיפולית הכוללנית . הוא עוסק בפגיעה הראשונית שחוו ובמאפייניה הייחודיים, ומתאר את מורכבותה . זהו מפגש עם עולמם ועם מילונם הפנימי, המבקש להשמיע את קולם ואת הווייתם . המעגל השני, מטפל - השאלתה של אימהות . חלק זה מעמיד במרכזו את אנשי הצוות ואת מלאכת הטיפול הכוללני . כאן נתאר את הדרך שבה מצוי איש הצוות בבואו לטפל בילדים עם פגיעה ראשונית וכן את נוכחותו במרחב כוללני המקיים פונקציות אימהיות . המעגל השלישי הוא מרחב - מקום מקיים . חלק זה מתאר את מרחבי התפיסה המאפשרים להחזיק מרחב ייחודי ובו אופנות חשיבה מותאמת ומגע נפשי אחר . חלק זה שופך אור על המעטפת הנדרשת כדי לקיים את המעשה הטיפולי הכוללני . לאורך הספר נפרשת תפיסה הרואה חשיבות בהתחקות אחר סיפורו המוקדם של הילד . באמצעות מופעי סיפורו יוכל הילד

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help