sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 חיבוק חזק ולא כואב להמשיך ולחיות יחד . עם זאת, יש להיות קשובים למצבים שבהם הזדמנויות אלה אינן יכולות להינתן, ולמצב שבו הילד נתון בחסר ובסיכון - אז יש לדאוג להוצאתו מהבית ולהשמתו במקום בו יוכל לזכות למרחב מותאם ומיטיב עבורו . ילדים אלה, שאינם יכולים עוד להשתלב במערכות הטבעיות שלהם, מופקדים בידי המסגרת החוץ – ביתית, וזו מקבלת אותם ומחויבת להעניק להם טיפול המכיל את כל מרחבי חייהם - טיפול כוללני . הבנה זו סייעה לנו להבהיר את האחריות הכבדה שנוטלות על עצמן מסגרות חוץ – ביתיות . שם החלה לחלחל ההכרה שבעת שאנו מקבלים למסגרת חוץ – ביתית ילד שאינו יכול לזכות לשהות בביתו, עלינו להתחייב שבבואו בשערנו יקבל טיפול מיטיב, מסור ובעל משמעות, שיצדיק את ההחלטה הדרמטית שהתקבלה עבורו . שנות עבודתנו במסגרת סגורה, אינטנסיבית וכוללנית הן אבני 2 תפיסה זו התרחבה עם הקמתנו את הבניין לתפיסה שמציג הספר . מרכז “פנימה" ( מרכז לומד ומלמד למען ילדים בטיפול החוץ – ביתי ) השואף להפוך את תחום העבודה במסגרות החוץ ביתיות למומחיות מקצועית . המרכז הוקם מתוך אמונה שהשקעה בלימוד והדרכה של הצוות המטפל הינה ההשקעה המשמעותית ביותר בילדים עצמם . השאלות שליוו אותנו בתחילת הדרך ולאורך שלבים רבים בעשייה הטיפולית היו כיצד לבנות מסגרת נכונה עבור ילדים החסרים טיפול מיטיב משחר ילדותם ? באיזה אופן יש לגשת לילדים בועטים וכועסים העושים זאת משום שהם חווים את הקרבה כמסוכנת ומרעה ? כיצד לתמוך באנשי הצוות ולאפשר להם להתקיים במרחב רווי חרדות והשלכות ? כיצד להמשיך לקיים את המעשה הטיפולי היומיומי מתוך הבנת משמעותו העמוקה ? 2 . הספר נכתב על ילדות כדי להישאר נאמן למקור שממנו נבטה הכתיבה, אך הוא מכוון כמובן לשני המינים .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help