sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 ורד ביבי, תניה אורן-צ'יפמן, רונית בלנרו-אדיב נתינת טוב, של מבט על ה"אין" כדי למלאו ולתקנו . רבים האנשים הסובבים בעולם הרוצים בעשיית הטוב, רבים מחפשים את הדרך למצוא את חלקם בעשייה המחוללת שינוי . לפני כעשור נקרתה בדרכנו הזדמנות כזו : הקמת מסגרת טיפולית לילדות שהוצאו מביתן לאחר שמשפחותיהן והקהילות שבהן 1 המסגרת נועדה לילדות – נערות התגוררו לא יכלו לטפל בהן עוד . המאופיינות במופעי התנהגות קשים ומדאיגים, המכונות “ילדות קצה" . משמעות הדבר הייתה להקים מקום למי שאין לה מקום, להבנות תפיסה טיפולית למי שצורות הטיפול הקודמות לא הספיקו כדי לרפא את עומק פגיעתה . לרתום אנשים שיהיו נכונים להתגייס למסע . תקופת ההקמה דמתה לתשעה ירחי לידה הטומנים בחובם ציפייה, חשש והתרגשות . יחד הפלגנו אל המלאכה . ביום שבו נפתחה המסגרת ואל המקום הגיחה קבוצת הבנות הראשונה, דומה היה הדבר לרגע הלידה . מצאנו את עצמנו, צוות הפנימייה, צוחקים, בוכים, חוששים ומצפים . אז טרם ידענו עד כמה החוויה של אם – תינוק, על כל גווניה ועוצמותיה, תהיה עבורנו אבן דרך למעשה הטיפולי כולו . הוצאת ילדים מבתיהם היא אחת הסוגיות הקשות והכואבות ביותר שאיתן מתמודדות מערכות רבות בארץ ובעולם . אל מול תמונת ילד הגדל בביתו בשקט ובבטחה מכה בנו לעתים מציאות הפוכה, שבה הילד אינו זוכה לחוש אהוב ומוגן, אלא גדל בצלם של חסך ופגיעה . ברצוננו להדגיש שלדידנו ילד צריך לגדול אצל הוריו, בקרב משפחתו וקהילתו . גם בשעה שעולים קשיים וכשלים על גורמי הרווחה לעשות ככל העולה בידם לסייע למשפחה ולילד 1 . את הקמת המסגרת יזמו משרד הרווחה וארגון אור שלום, בניהולו של חיים פיינגולד . ברצוננו להודות לו על ההזדמנות ועל המרחב הטיפולי שניתן לעשייה כולה .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help