sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 שרה מענית 'ארוס', להט ארוטי שהפך באמצעות הסובלימציה לחברות גברית בעלת אידיאל משותף, היא הייתה מוסרנית ונזירית, והטיפה לבריאות הגוף ולחישולו על-ידי תרגילים גופניים . היא הפגינה זלזול לאהבת נשים ביכרה ידידות גברים אמיצה" ( בן ארי 2006 : 67 - 68 ) . הדברים שכתבה שושנה שרירא בשנת ,1966 שבה כבר החלו תהליכי פתיחות ומתירנות בעולם המערבי, מוסיפים ממד לטהרנות הציונית - הרצון להרחיק כל מה שנחשב לסטיות מיניות מהתדמית של המדינה הצעירה : [ . . . ] הקרנות הלאומיות התוו פעם את דרכה של הספרות העברית החדשה בארץ : הן אשר אמרו מה טוב לצרכי המגבית בחוץ לארץ ומה רע, כלומר : מה מותר לתאר, לחוש, להוציא החוצה ולהלביש מעטה האות העברית האשורית ומה אסור מזיק ופוגם בשמם הטוב של יהודים אבירי המוסר ונוטריו . [ . . . ] כך נתרגלה ספרותנו החדשה, לרעיון, שאצלנו אין תאוות . אין קנאה ושנאת אחים . אין שחיתות אין שנאת חינם . אין זנות ואין פרברסיות . ואם יש, מקומם יכירם בעתון בלבד - רק בכרוניקה, זה המדור הבזוי שאסור לו להזין את הספרות . אף שאצל כל עמי העולם ניזונית הספרות מן הכרוניקה, מן המציאות היום-יומית [ . . . ] אין אצלנו לסביות . אין רצח מטעמי רחמים . כאן אין אוסרים אח כחשוד ברצח אחיו, כמו אצל אחרים [ . . . ] נשאלת השאלה : מי שם עלינו שומרים עטורי נוצות ושולפי חרבות מימי הביניים, שאצלנו, אפילו אינם שכירים, נכרים, אלא אנו עצמנו ? הם שומרים על טוהר לבנו שלא יתגלה חלילה ברבים - כדי שנוסיף להיות פוריטאנים, "נבחרים", "עם סגולה" ו"אור לגויים" ( שרירא 1966 : 5 - 6 ) . השאלה המרכזית שעמדה בפני הסופרים הייתה כיצד לשמר את הנורמה הפוריטנית בשלב שבו הארוטיקה והיחסים המיניים בעלילה מגיעים לכלל מימוש . רוב הסופרים פתרו בעיה זו במעין "הורדת מסך", ונמנעו מתיאורים מיניים מפורשים . בן ארי מציינת בספרה שתופעה זו התבטאה גם בהשמטת קטעים ארוטיים

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help