sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 יונה שפר הדתות המונותיאיסטיות עד העת החדשה, ועוסק בחיפוש אחר צדק חברתי ובסוגיה של מדע מול דת . כמו כן משולבת בו ביקורת מרומזת על הדיכוי שהפעיל משטרו של עבד אלנאצר . מילסון מגדיר את הרומן "מיתולוגיה מחפוזית" ( 125 : 1999 Milson ) . האירועים מתרחשים בשכונה בקהיר בתקופה לא מוגדרת, אך מתוך התיאורים מדובר בטרום העת החדשה . השכונה - שממנה צמחה מצרים על פי הסיפור - נקראת שכונת אלגַבַּלַאוִי על שם מייסדה, המסמל את האל ( שמו נגזר מן הפועל גַבַּלַ, שהוראתו לברוא ) . הרומן נחלק לחמישה חלקים ול – 114 פרקים, אלוזיה לחמשת חומשי תורה ול – 114 הסוּרוֹת בקוראן . חמשת החלקים נקראים על שם דמויות המפתח בכל חלק : אדהם ( בן דמותו המחפוזי של אדם הראשון, ועל כך מעידה גם האליטרציה בין שני השמות ) ; גַבַּל ( המקביל למשה, שקיבל את התורה בגַבַּל אלטוּר - הר סיני ) ; רִפאעה ( ישו שעלה - אִרְתַפַעַ, או רֻפִעַ - השמַימה ) ; קאסם ( מֻחַמַּד, שכונה גם "אבו אלקאסם", על שם בנו ) ; עַרַפַה ( איש המדע המודרני . השם נגזר מן השורש ער"ף, המציין ידיעה ) . החלק הראשון מתאר כיצד מגורש מהבית אדהם, בנו המועדף של אלגַבַּלַאוִי, לאחר ניסיונו להתגנב לחדר הסודי של האב ולקרוא את עשרת תנאי ההקדש שבבעלותו ( ההקדש הוא מקור רווחיו של אלגַבַּלַאוִי, ובזכותו מתפרנסים גם תושבי הסביבה ) . שלושת החלקים הבאים מקבילים לסיפורי מאבקם של משה, ישו ומֻחַמַּד בעריצות, והם מתמקדים בהשתלטותם של מנהלי ההקדש והבריונים השכונתיים ( פֶתֶוַּאת, ביחיד פֶתֶוָּה ) לתקופותיהם על כספי הציבור ובמשטר הדיכוי שהם מנהיגים בשכונה . החלק החמישי הוא יוצא דופן הן משום היעדר הזיקה בינו ובין כתבי הקודש והן משום התקוות שמעורר גיבורו עַרַפַה . גַבַּל, רִפאעה, קאסִם ועַרַפַה חולקים מטרה זהה : להשליט את הצדק בשכונה ולמגר את העוול שעושים מנהלי ההקדש והפֶתֶוַאת, איש – איש בדורו . אולם בעוד גַבַּל, רִפאעה וקאסִם פועלים בשם

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help