sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 הבית הקבילי או העולם במהופך 2 לכלי המטבח . 2 . כל תיאורי הבית הבֶּרְבֶּרי, אפילו המדויקים ביותר והמתודיים ביותר ( כגון זה של R . Maunier , " Le culte " domestique en Kabylie" וכן "Les rites de la construction en Kabylie" , בתוך Mélanges des sociologie nord - africaine, Paris, Alcan , 1930, pp . 120 - 177 ) או העשירים ביותר בהערות על אודות ארגונו הפנימי של המרחב ( כגון אלה של . E Laoust, Mots et choses berbères, Paris , 1920, pp . 50 - 53 ; Etude sur le dialecte berbère du Chenoua, op . cit . pp . 15 - 12 , או תיאוריו של H . Genevoix, L'habitation kabyle, Fort - National, Fichier de communication berbère, n o 46, 1955 ) — כולם מגלים, על אף דקדקנותם הקיצונית, ליקויים שיטתיים, בפרט בכל הנוגע לאיכּוּנם ולהכוונתם של הדברים והפעילויות, מפני שאינם תופסים לעולם את החפצים ואת הפעולות כמהווים חלק ממערכת סמלית . ההנחה המוקדמת שלפיה כל אחת מן התופעות הנצפות חבה את הכרחיותה ואת משמעותה ליחסיה עם כל האחרות היא היחידה שהייתה יכולה להוביל לתצפית ולהעלאת שאלות המסוגלות לעורר — בזכות כוונתן השיטתית — את העובדות החומקות מן ההתבוננות הבלתי אמצעית, שהצופים אינם יכולים לספקן באופן ספונטני מפני שהן נראות להם מובנות מאליהן . הנחה זו מוצאת את אישושה בתוצאות עצמן של המחקר שהיא מכוננת : מיקומו הייחודי של הבית בתוך מערכת הייצוגים המאגיים והפרקטיקות הפולחניות מצדיק את ההפשטה ההתחלתית שבאמצעותה חילצנו הנחה זו מהמערכת הרחבה יותר כדי לנתח אותה כמערכת בפני עצמה .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help