sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 יוספה טביב-כליף משמשת אותם כמשאב ביחסי החליפין בזוגיות ופעם היא מגויסת להתמקמות בהיררכיות החברתיות ברמה המקרו-חברתית ) , עבור האשכנזים היא ממשיכה להיות שקופה . בדיון, אציע לבחון את המסלולים השונים שעוברים בעלי זהויות אתניות שונות ( כלומר, גם מזרחים וגם אשכנזים ) בתקופת הבגרות הצעירה מבעד לעדשה האתנו-מעמדית . ביתר פירוט אציג שלושה "טיפוסים אידאליים", בהשאלה מוובר, של דינמיקות של אתניות במהלך הבגרות הצעירה . שלושת הטיפוסים הם : ( 1 ) "אתניות מקבעת", המלמדת על היצמדות להסבר האתני כדי להצדיק קיבעון, היעדר ניעות וקושי בצליחת משימות הבגרות השונות ; ( 2 ) "אתניות אינסטרומנטלית", המלמדת על מסלול חיים שבו האתניות "מוזחת הצידה" לטובת התקדמות מעמדית ; ו- ( 3 ) "אתניות מחדשת", המלמדת על אי-ויתור על הזהות האתנית, אשר מוגדרת מחדש בהתאם לשאיפתו של הפרט לניעות מעמדית . נוסף על כך, אצביע על קיומם של שני "פרויקטים" מובחנים שבהם היו עסוקים הנחקרים המזרחים והאשכנזים, בהתאמה, בתקופת המעבר לשלב הבגרות הצעירה : פרויקט המוביליות של הנחקרים המזרחים, המנסים להתקדם מבחינה חברתית וכלכלית ביחס להוריהם, ופרויקט השימור המעמדי של הנחקרים האשכנזים, המבקשים להיאחז ככל האפשר במעמד החברתי שמאיישים הוריהם . האתניות משולבת באופן שונה בכל אחד מהפרויקטים ובקרב כל אחת מן הקבוצות . בפרויקט השימור המעמדי של האשכנזים, האתניות הלבנה הולכת ונעשית שקופה יותר, ואילו בפרויקט הניעות המעמדית של המזרחים היא מקבלת מופעים שונים כחלק מהניסיון להתקדם מבחינה חברתית . האפילוג, חלקו הנועל של הספר, הוא גם תחילתו של מחקר חדש שבו אשוב אל 12 הנחקרים, הפעם כשהם בשנות השלושים לחייהם, נמצאים בזוגיות, חלקם הגדול נשואים והורים לילדים קטנים . זאת במטרה ללמוד על ביטוייהם השונים של פרויקט

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help