sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 יוספה טביב-כליף האתנית ( והמעמדית ) , שהיו דומיננטיות בתקופה הבית-ספרית, מלוות את הבוגרים גם כשהם מתגייסים לצבא, יוצאים לטיולים השונים, לומדים במוסדות להשכלה גבוהה או מתחתנים . האם שאלות / סוגיות אלה דוהות עם השנים, או שמא משנות את צורתן לאורך הזמן ? מה יש בספר ? בספר תשעה פרקים . בפרק הראשון, פרק תיאורטי, אציע את ההמשגה של "אתניות בתנועה" ( ethnicity on the move ) , שאינה קיימת במחקר ושאותה אני יוצרת מתוך שילוב בין גופי ידע שונים : הגישה הפרגמטית לחקר אתניות, תיאוריית ההצטלבותיות ( intersectionality ) , ההמשגה של עבודת גבולות ( boundary work ) ותיאוריות של מהלך חיים ( life course ) , ובאופן ספציפי יותר - תיאוריות המתייחסות למהלך החיים הצעיר ( emerging adulthood ) . בפרק השני אציג אסטרטגיה מחקרית חדשה שאותה אני מכנה "אתנוגרפיה ביוגרפית" ( biographic ethnography ) , המשלבת בין כלי מחקר שונים במטרה להתגבר על אתגרי זמן ומרחב המאפיינים מחקר על צעירים . אסטרטגיה זו כוללת ראיונות ביוגרפיים חוזרים, אינטראקציות וירטואליות ממושכות והתלוות לאירועים חברתיים שונים בחיי הנחקרים . חמשת פרקי הממצאים הבאים עוסקים כל אחד בניתוח המקום והתפקיד של האתניות בזירות הפעולה של הבגרות הצעירה ( שירות צבאי, טיולים ועבודות מזדמנות, לימודים אקדמיים, יחסים בין- דוריים וזוגיות ) , והם עוקבים אחר הגיונות השימוש של הנחקרים בזהותם האתנית בזירות אלה . פרק הממצאים הראשון, העוסק בשירות הצבאי של הבוגרים, חושף כיצד בתקופה זו מושהית הזהות האתנית ומוסטת הצידה לטובת מימוש שיח השוויון ; המזרחים רותמים שיח זה לטובת

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help