sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 יוספה טביב-כליף את זה על השולחן ולהגיד זה מה שאני מביאה, וזהו . ולשחרר את המקום הזה ( דצמבר 2011 ) . קטעים אלו, הלקוחים מתוך הראיונות החוזרים ונשנים שנערכו עם שירה, ילידת הקטמונים ובזמנו סטודנטית לתואר שני במדעי החברה, משקפים את הסוגיה המרכזית העומדת במוקדו של ספר זה : הזהות האתנית לאורך זמן . בציטוטים אלו נחשפת תפיסה של זהות אתנית שבאה לידי ביטוי בזירות פעולה שונות ( בשירות הצבאי, בלימודים ובזוגיות ) , ושמקבלת משמעויות שונות - לעיתים משמעות מרכזית ולעיתים שולית ; יש שזו זהות מעצימה, ויש שזו זהות שמעוררת רגשי נחיתות . מהראיונות ומהמפגשים האחרים שהתקיימו עם שירה במרוצת השנים עולה שהאתניות שלובה במסלול החיים שלה ומשפיעה על האופן שבו עוצבו חייה כבוגרת צעירה . האופן שבו שירה מגייסת את זהותה האתנית כדי להעניק פשר לחוויותיה השונות מבטא את מה שמכנה מישל למונט ( Lamont ) 1 למונט בחיבוריה השונים "עבודת גבולות" ( boundary work ) . מגדירה את המונח "עבודת גבולות" כתהליך פרשני שבאמצעותו יחידים חווים את מיקומם החברתי ומבינים אותו בתוך מבנה המאופיין בהיררכיה מעמדית ובהיעדר שוויון הזדמנויות . הגדרה זו, הממוקדת בסוכן החברתי, מבקשת להבין את המשמעויות שמייחסים יחידים להבדלים חברתיים ממוסדים ( כגון אתניות, מגדר ומעמד ) ואת האופן שבו הם תופסים ומסבירים, בונים ומפרקים את הקטגוריות הממיינות ( ששון-לוי ועמיתים, 2013 ) . הגם שהמחקר הסוציולוגי עוסק רבות בזהות אתנית, הרי שלא נחקר הממד הדינמי-טמפורלי של זהות זו ( בספרות הישראלית בוודאי, אך גם בספרות העולמית ) . במילים אחרות, הזהות האתנית 1 . 2007 , . Lamont, 2000 ; Lamont & Molnar, 2002 ; Pachucki et al

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help