sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:15

עמדה זו הסעירה את הוריו, שהיו לותרנים שמרנים, והכבידה על המשך לימודיו כיוון שמנעה ממנו את האפשרות לגשת לבחינות הגמר בתיאולוגיה . כדי להמשיך את לימודיו ולהשלימם פנה ללימודי פילוסופיה וחינוך ובשנת 1909 קיבל תואר דוקטור לפילוסופיה באוניברסיטת ארלנגן ) Erlangen ( . 5 זמן קצר לאחר שהשלים את לימודיו נשא את אמי לאשה . לבני הזוג לא היו מקורות הכנסה יציבים, אברהרד התפרנס מכתיבה והרצאות בחוגים דתיים ובקמפוסים האוניברסיטאיים, אך הדבר לא הפריע לזוג הצעיר . הם ראו באלה דרך חיים, וכדבריהם : "מסרנו את גורלנו האישי בידי האלוהים באמונה שלמה שינחה אותנו בדרך הנכונה' / בשלוש השנים הבאות התקיימו בני הזוג משכר הרצאות בקבוצות אוואנגליות שונות ומתמיכה של משפחותיהם . בשנת 1913 לקה אברהרד בשחפת והוא נאלץ לעקור עם אשתו, שני ילדיהם ואחותו אל הרי דרום טירול . בתקופה זו הירבה ארנולד לקרוא ולמד את תולדות האנאבפטיסטים במאה ה­ ,16 שפעלו באותו אזור . 6 עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה נקרא ארנולד לשרת בצבא אך שוחרר לאחר זמן קצר מטעמי בריאות . הוא הצטרף למשפחתו שחזרה מטירול ועברה לגור בהאלה . ב­ 1915 עברו לברלין, שם החל אברהרד ארנולד לעבוד כמנהל ספרותי של הוצאת הספרים Die Furche ) התלם ( , של איגוד הסטודנטים הגרמני­נוצרי, וכעורך הירחון שלהם . במאמרים רבים שפירסם בירחון ובחוברות בהוצאה זו בברלין, הטיף ארנולד לחידוש הנצרות הקדומה ולהחיאת המסורת האנאבפטיסטית מן המאה ה­ 16 . במסגרת עבודתו הירבה לבקר בבתיהם של משפחות חיילים ובבתי חולים צבאיים, והתוודע אל האפליה הנהוגה בטיפול הרפואי בין בני המעמדות השונים . הדבר העמיק עוד יותר את ביקורתו כלפי המשטר המושחת במדינה הגרמנית, ובהגיע שביתת הנשק, מצא ארנולד את עצמו מזדהה לחלוטין עם חוגי הפאציפיסטים הראדיקליים . בשנת ,1919 בכינוסים של איגוד הסטודנטים הנוצרים, הטיף ארנולד בהתלהבות להשקפה הטוענת שנשיאת נשק אינה עולה בקנה אחד עם האמונה הנוצרית . כינוסי נוער בחיק הטבע מיד עם תום המלחמה שימשו תנועות הנוער הגרמניות, שקמו בשנים הקודמות, גורם משיכה למחפשי דרך למיניהם . מאות אלפי בני נוער התקבצו סביבן ובסערת הימים ההם קמו לצידן מאות חוגים וקבוצות ארעיות שביקשו להסתופף ב"חברותא" במבוך החיפושים . מה שאיפיין את כל אלה והתבלט כמכנה משותף, היה יחס חדש אל הטבע, אהבת טיולים 15

יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help