sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

מחקר מדיניות 190 | ניהול אפקטיבי בחינוך מחקרים שנסקרו למחקר הנוכחי מלמדים כי במדינות רבות עשויה האחריות המבוזרת בתחום החינוך להיות קשורה לכל אחת מארבע קטגוריות : ניהול תקציב, ניהול כוח האדם, קביעת תוכניות לימודים ודרכי הוראה, ארגון הלמידה . על יסוד סקירת ספרות וסקר עובדי הוראה שערכנו אנו טוענים כי ביזור עשוי לקדם את מערכת החינוך כשהוא מלווה בהעצמת היחידות שאליהן מועברת הסמכות ובהימנעות מיצירת פערים ביניהן . עיקר המלצותינו בתחום ביזור סמכויות הן כדלהלן : ( 1 ) הסמכות לניהול תקציב בתי הספר תועבר לרשות המקומית, וזו תיצור שיתופי פעולה בין בתי הספר שבתחומה ; ( 2 ) ניהול כוח האדם ייעשה על ידי גורם ביניים כגון רשות מקומית או רשת, תוך שמירה על הרציפות של זכויות עובדים ; ( 3 ) תוכניות הלימודים ודרכי ההוראה ייקבעו על ידי משרד החינוך, אגב מתן אפשרות לצוותי המורים בבתי הספר לבחור תכנים ולפתח שיטות הוראה, כמורים ומורות יחידים ובצוותים ; ( 4 ) ארגון הלמידה ייקבע כמסגרת כוללת על ידי המדינה, תוך מתן גמישות לרשות המקומית בהתאמת לוח השנה למוסדות החינוך שבתחומה ולבתי הספר בחלוקת יום הלימודים . מדידה והערכה של בתי הספר והצוות החינוכי הכלי המבני השני שאליו מתייחס המסמך הוא המדידה וההערכה במערכת החינוך . הכוונה אינה למדידה והערכה של הישגי התלמידים, אלא להערכת תהליכי העבודה של צוות בית הספר עצמו, בייחוד מבחינת החשיבות המבנית של הערכה זו לתהליך של ביזור סמכויות . סקירת המחקרים בתחום זה מציגה את ההערכה בחינוך כמורכבת משני יסודות : האחד, היסוד הסטנדרטי, המשווה את ההישגים של תלמידי בית הספר להישגי התלמידים בעבר, לבתי ספר אחרים ולמדינות אחרות ; והשני — יסוד המְפַתח מדידה והערכה מעצבות ומגוונות, הממוקדות בעבודת הצוותים החינוכיים כדי לכוון את פעולותיהם ולטייבן . 10

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help