sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

במסמכי המדיניות הפורמליימ ) חקיקה, ת המנוסח תפיסה ב הדיונ במטרות החינוכ לדמוקרטיה לרוב עוסק אינמ מלווימ בשיח המדגיש את המ אבל לרוב בספק, מוטלת ( . חשיבותמ של אלה אינה דומה וכ חוזרי מנכ"ל ניתנ במובנ זה, במובנ האזרחי ולא רק במובנ הלאומי או הדתי . גמ השייכות של אזרחימ למדינתמ ואת הזהות והיבט זה הערכי והמהותי, מזה לומר שתפיסת הדמוקרטיה בישראל מדגישה את הצד הפורמלי שלה יותר חסר לה אתוס דמוקרטי מלכד ומגבש . במילימ אחרות, היא אינה מעוררת רגשות עזימ ו פחות מופנמ ומיושמ היא אחת ממטרות מסמכ זהלפיככ . במובנה הכללי ולא האתני או הדתיהמבוסס על האזרחות הישראלית למסגרת האזרחית ולחשיבותה שייכות תחושת כיצד מקדמימ – זה ה היבט את ה מקדמת גמ ש יצור תשתית ל כיוונ זה מחייב העמקה . ( 2017 ) פרשקר, על מגוונ הערכימ והתפיסות הקיימות בחברה הישראלית , לכולמ ביחסימ החברתיימ בינ קבוצות ובתוכ קבוצות בדגש על אמפתיה, סובלנות לאחר וקידומ הכשירויות הרב 13 . תרבותיות של התלמידימ- אכ ישראל במסמכי היסוד של מדינת המופיעימ מהלכ זה צריכ להתייחס להיבטימ החקיקתיימ והמשפטיימ מגילת העצמאות וחוק המחויבות לערכימ דמוקרטיימ במסמכימ המכוננימ, עיגונ – זו נקודת ההתחלהלא רק . מחויבות זו גמ בהיבטימ רגשיימ, זהותיימ ותרבותיימ שיבסס אכ המשכ הפעולה ראוי החינוכ הממלכתי . המעוגנימ גמ במקורות דתיימ ) יהודימ, מוסלמימ, נוצרימ ודרוזימ ( וגמ ,מ הנשענימ על ערכימ הומניסטיי במקורות פילוסופימ אוניברסליימ . לצד מגילת העצמאות וחוקי היסוד, ישראל היא גמ חלק ש הוא ההבנה אפשרי לעיגונ מסוג זה כיוונ חשיבה על העקרונות הדמוקרטיימ . מוסדות הבינלאומיימ האמונימ שותפה למקבוצת המדינות הדמוקרטיות בעולמ ו אנושיימ הקשורימ ישירות למודעות- קישור זה מאפשר לעסוק בערכימ דמוקרטיימ גמ דרכ נושאימ כלל התחממות הגלובלית המטרידה צעירימ בארצ ל איכות הסביבה ו ל כל הקשור ב פעולה אזרחית, כמו למשל לו של טכנולוגיה, של היבטימ של פרטיות, וברחבי העולמ . מגמות העתיד הגלובליות על רקע מגפת הקורונה ) ולערכימ דמוקרטי ה רווחה ( מחייבות חשיבה על ההשפעה האפשרית שלהנ על המחויבות למשטר של בריאות ו . לאורכ זמנ מ ועל היכולת לשמר אות דמוקרטיימ , הסעיפ העוסק במטרות החינוכ 3591- תשי"ג , חוק חינוכ ממלכתישל 2 חינוכ לערכימ דמוקרטיימ מוגדר בסעיפ האוניברסליימ של הנחלת החינוכ האזרחי מהיבטיה במובנ זה סעיפי החוק הרלוונטיימ שמימ דגש על הממלכתי . חיימ יצירת תשתית נדרשת ליכול לשמשמ ומימוש התייחסות לאוריינות אזרחית,בכלל זה, לכלל התלמידימ כמדינה דמוקרטית . קבוצות במדינת ישראל מגוונ משותפימ של כי מטרות החינוכ הממלכתי הנ בינ השאר : 2 החוק קובע בסעיפ דיונים שונים על דמות הבוגר הרצוי של מערכת החינוך התקיימו לאורך השנים . במשרד החינוך, באגף בכיר 12 ועוסק בין השאר גם בדמות הבוגר או הבוגרת הרצויים למערכת 2030 לתכנון ואסטרטגיה מתקיים מהלך שכותרתו חות, כמו למשל איגרת מנכ"ל משרד החינוך לשעבר, שמואלהחינוך . לצד זאת, ניתן למצוא מסמכים פורמליים פ , שכותרתה "דמות הבוגר הרצוי" . 2017 אבואב, מנובמבר לדוגמה, מרכז אקורד, "לחיות יחד" ומכון שחרי ת, העוסקים בקידום תחומים אלו בחברה בישראל . 13 10 12 מטרות החינוך לדמוקרטיה במערכת החינוך . 4

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help