sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

בנושא חינוך לדמוקרטיה הכשרת מורים . 4 להתקיימ ללא הכשרה מתאימה ורחבה לאנשי ונשות החינוכ ימ יכול אינמ נוכ לדמוקרטיה חינוכ אזרחי וחי לבינ תהליכי הפיתוח , המתקיימ במכללות ובאוניברסיטאות , יש להבחינ בינ שלב ההכשרה . העוסקימ בנושא המקצועי של מורימ בפועל . "התוכנית למעורבות חברתית והתפתחות אישית" המחייבת את תלמידי החטיבה העליונה החלה לפעול 2015 – ב 16 תנאי מקדים לקבלת תעודת בגרות . דוח ההערכה של ראמ"הבשלוש שנים של פעילות חברתית אישית וקבוצתית המהווה ( הצביע על פערים ביישום התוכנית, ובעיקר על כך שהפעולה החברתית אינה מתקיימת בהכרח בהקשר לחינוך 2018 ) לדמוקרטיה כפי שהוא מוצג במסמך זה . אוריינות אזרחית ותודעה אקטיביסטית אינם באים לידי ביטוי מספק במסגרת ת . התוכני 14 ( להקשר הרחב של חינוכ אזרחי דומה פרקטיקות קיימות ) כמו מועצת תלמידימ, מעורבות חברתית וכ 16 וחינוכ לדמוקרטיה . מגוונ רחב של דעות וקבוצות שהתלמידימ לא חשופימיעשה מאמצ להביא לידי ביטויבית הספר – גיוונ  . גיוונ חומרי הלימוד הנ ב המורימ והדמויות המשפיעות ו אליהמ הנ באמצעות גיוונ חדר וכבסיסימ למפגש בינ ) שוורצ ופנחסי, בלא ציונ תאריכ ( הדגשת הייחוסיות של תרבות ושל זהות כנכסימ  ; בינ חינוכ לדמוקרטיה לבינ חינוכ לחיימ משותפימ בחברה דמוקרטית ש במסגרת הקשר ההכרחי שונימ על עובדות והנמקה רציונליימ כחלופה לשיח המתלהמ ימ ויכוח המבוסס וּ בניית מיומנויות שיח, מחשבה ניתנ תפקידי גישור ותיווכ בינ עמדות נוגדות . – מיומנויות למציאת פשרות ; והשטוח ברשתות החברתיות הקיימימ במערכת כמהלכ שיסייע בקידומ מיומנויות אלה . " דיבייט " להרחיב את מהלכי ה שבוע דמוקרטיה , שיא ימי – על פי לוח השנהלחינוכ אזרחי וחינוכ לדמוקרטיהיצירת שגרות רלוונטיות  יצירת מתווימ שונימ לתגובות בבית הספר ובגנ לאירועימ אקטואליימ המתרחשימ בזירה . יוצא באלה וכ חברתי . ה טחונית, שאינמ רק בתחומ השיח הרגשי י הפוליטית, החברתית והב ביסוס לימודי הדמוקרטיה על משנתמ של מנהיגימ והוגי דעות ממגוונ הזרמימ האידיאולוגיימ והפוליטיימ  השמאל" והתמודדות עמ הפיכתו " במטרה לנתק את הקישור הנעשה היומ בינ דמוקרטיה וזכויות אדמ ובינ למוקצה . של "הפוליטי" : המורימ כתחומ דעת בהכשרותחינוכ אזרחי וחינוכ לדמוקרטיה  כניות של מוסדות ו הוספת תכנימ של חינוכ לדמוקרטיה והתמודדות עמ גזענות כרכיב מחייב בת o ( . שילוב כלימ להתמודדות עמ מציאות חברתית ודמוקרטית 2015 ההכשרה להוראה ) ברק, ה מחייב ומובחנ במסגרות שונות בלימודי תעודת ההוראה בּ לי מורכבת בחדר הכיתה ובגנ כתוכנ ענבר האמור - מתווה ודמניבמתווה ההכשרה להוראה, ( . 2020 ; הופמנ, 2016 והופמנ, ) ביאליק להיכנס לתוקפ לקראת שנת תשפ"ב, מופיעה המלצה ברוח זו בדגש על היכרות עמ החברה הישראלית ועמ המחלוקות השונות הקיימות בה . קידומ החינוכ האזרחישל מורימ לעתיד עמ חוזרי המנכ"ל הרלוונטיימ לנושא ובקיאות היכרות o ( . 2020 וחינוכ לדמוקרטיה ) הופמנ וברונ, ללא קשר למקצועחובה בתהליכי הפיתוח המקצועי של מורימ י חינוכ אזרחי וחינוכ לדמוקרטיה כרכיב  הלימוד שלהמ : קיומו של דיונ בסוגיות אזרחיות ופיתוח אקלימ דמוקרטי במסגרת צוות המורימ ולא רק בקרב o התלמידימ .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help