sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 מחקר מדיניות 194 | אנגלית שפה זרה • המאפיינים הייחודיים של לימודי האנגלית בחברה החרדית, בהשוואה למקצועות הליבה האחרים . כפי שאבקש להראות במחקר, יש הבדלים מהותיים בין היחס של החברה החרדית לאנגלית ובין יחסה למקצועות אחרים . ייחודיות זו מתבטאת בהיקף לימודי האנגלית ( בהשוואה למקצועות אחרים ) , ברמת המיומנות בה, בסיבות להתנגדות ללימודי המקצוע ומשכך גם בשינויים הנדרשים כדי לחזק את לימודי האנגלית בחברה החרדית . אפיון של היבטים אלו דורש התייחסות ספציפית ומעמיקה לתחום האנגלית . • הקושי ללמוד שפה בגיל מבוגר . לימודי שפה שונים במהותם מלימודים המבוססים בעיקר על הקניית ידע ( מדעים, היסטוריה ) או על כישורים לוגיים ( מתמטיקה ) , ובשל כך קשה יותר להשלימם בגיל מבוגר . ילדים ונערים נמצאים בשלבים מוקדמים של התפתחות השפה והם פתוחים יותר להקשבה, תקשורת וקלט של שפה ממקורות שונים, ולכן גדלה חשיבות הדיון בלימודי האנגלית במערכת החינוך החרדית . 1 הדיון בנושא לימודי הליבה בחברה החרדית – והאנגלית בפרט – ממוקד בעיקר בבנים, מכיוון שברוב המובהק של מוסדות החינוך החרדיים לבנות השפה האנגלית נלמדת . מכיוון שמחקר זה אינו עוסק רק בהיקף לימודי האנגלית אלא גם ברמת המיומנות, הוא יעסוק בהרחבה גם בלימודי האנגלית של הבנות החרדיות, ולא רק באלה של הבנים . להלן מוצגים פרקי המחקר : פרק 1 עוסק בהיקף לימודי האנגלית במערכת החינוך החרדית . פרק 2 בוחן את גורמי המעטפת החינוכיים : כוחות ההוראה, תוכנית הלימודים וספרי הלימוד . פרק 3 מציג את רמת המיומנות של חרדים באנגלית בהשוואה ליהודים לא-חרדים, ופרק 4 בוחן את ההשפעות של רמת המיומנות על ההשתלבות של חרדים בהשכלה הגבוהה ובשוק התעסוקה . שני הפרקים העוקבים מבקשים לבחון את מקומה ומעמדה של האנגלית בחברה החרדית במישור האידיאולוגי-חברתי : פרק 5 עוסק ביחס לאנגלית בחברה החרדית ובסיבות להתנגדות ללימודי אנגלית, ופרק 6 מציג עמדות של הציבור החרדי הרחב ושל מנהלים ואנשי חינוך בכירים באשר לאפשרות לקדם לימודי 1 מחקרים רבים הראו כי קל יותר ללמוד שפה שנייה בגיל צעיר . ראו למשל Johnson and Newport, 1989

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help