sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 תנועה לעבר משמעות מחזהו של ביכנר קטעים מספרי רפואה ומדע, אשר נגעו בהשפעות של המהפכה הגנטית ובמשמעויות הנגזרות מכך שהחברה והמדע שולטים ביצירת המושג "אדם" . לאורך שנות יצירתה העלתה רנה מחזות נוספים של שייקספיר, צ'כוב, הטרגיקונים היוונים, יונסקו, בקט ואחרים, ובכל פעם מחדש עסקה בשאלת מקומו ואחריותו של האדם בעולם . באמצע שנות ה- 90 של המאה הקודמת היא יצרה פרויקטים בסדר גודל אפי, יוצאי דופן בשפה תיאטרונית ובשפה חזותית מורכבת ועשירה . בפרויקט התנ"ך : ויאמר . וילך ( 1996 ) וישתחו . וירא ( 1998 ) עיבדה רנה לתיאטרון את ספר התנ"ך, טקסט אוניברסלי מכונן ובעל מעמד מיוחד בהקשר התרבותי של החברה הישראלית . בחירתה המפתיעה של רנה לביים את הטקסטים התנ"כיים כלשונם ( אם כי בסדר שונה מהמקור ) ולשבץ בהצגה רשימות חוקים או רשימות גנאלוגיות שאין בהם לכאורה כל סיפור, דרמה או עלילה, אפשרה לה ליצור שפה בימתית מודרנית שנשענת על האיכות המצלולית והקצבית של המקור התנ"כי . כך הצליחה ליצור אירוע תיאטרוני מפעים הבוחן את האופנים שבהם התנ"ך מופנם בתודעת הצופים כגורם מגדיר זהות . בספר זה שכתבה רנה, תנועה לעבר משמעות , היא מתארת ופורטת מגוון תרגילים ודרכי מחשבה עבור שחקנים . באמצעות פירוק לרזולוציות הקטנות ביותר של התנועה, המחשבה, החישה והדיבור, רנה חושפת בהצלחה משהו מהמורכבות העצומה של אומנות התיאטרון . אומנות שבה מתלכדות רגע אחרי רגע אומנויות רבות ומתנקזות כולן בגופו של השחקן ובתודעתו .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help