sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 רנה ירושלמי של יצירות מופת מהדרמה העולמית ומהתרבות העולמית . אל התיאטרון ואל אומנות הבימוי היא הגיעה מתוך עולם המחול והכוראוגרפיה . השפה הבימתית שאותה היא פיתחה במרוצת השנים מבוססת על פרקי זמן ארוכים של עבודה מעבדתית המוקדשת להעמקה פילוסופית, חברתית ורעיונית במחזות וביצירות ולעבודה משותפת עם אנסמבל השחקנים . כל אחת מיצירותיה מוקדשת לגילוי מחודש של מערכות היחסים בין טקסט, גוף, קול, תנועה, חלל וזמן לכדי יצירה טוטלית, המזמינה מפגש עם שאלות היסוד של הזהות האנושית והחברתית, המקומית והאוניברסלית . בעבודתה רנה פותחת טקסטים קנוניים לקריאה, לעיבוד ולעריכה חדשניים, המזמינים את הצופים לחוות את המוכר באופן בלתי צפוי ומפתיע . היא חושפת בתוך הטקסטים דימויים בימתיים, רבדים וקולות אנושיים שלא ידענו שקיימים בהם . בהצגותיה היא מכפילה דמויות, מוסיפה טקסטים, נעה בין רגעים דרמטיים דמויי מציאות לרגעי מחול קבוצתיים ומדגישה כל הזמן את היות האירוע התיאטרוני מפגש חי בין שחקנים וצופים . ראשיתו של אנסמבל עיתים בהצגה המלט מאת ויליאם שייקספיר שאותה העלתה לראשונה בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר בשנת 1989 . הצגה זו נחשבת בפני עצמה לאבן דרך בתיאטרון הישראלי . בחלל ריק, שרק עיגול לבן במרכזו, ובהצגה אינטימית, שתחילה יועדה לכעשרים צופים בלבד, נשמעו הטקסטים של שייקספיר, בתרגומו של אברהם שלונסקי, כפי שמעולם לא נשמעו בתיאטרון הישראלי . ההצגה המשיכה לרוץ בחדר החזרות של התיאטרון הקאמרי בתל אביב, כשעדיין היה במעונו ברחוב פרישמן . היא הוצגה רק בימי שישי אחר הצוהריים, כשהעיר נעשתה שקטה ואפשרה את הקשב הנדרש למילים, על פי תפיסתה של רנה . וויצק 91 , מאת גיאורג ביכנר, ההצגה השנייה של האנסמבל, הייתה יצירה נועזת וטוטלית . ההצגה עסקה בחיבור בין המדע והצבא למטרת חקר מוח האדם . בהצגה זו שילבה רנה בתוך

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help