sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 רנה ירושלמי הספר הזה מיועד ליוצרים, לבמאים ולשחקנים המעוניינים להתנסות בשיטת עבודה שאינה תלויה בסוגה מסוימת של תיאטרון . ייתכן שתרגילים מסוימים בספר ייראו מוכרים לאנשי תיאטרון, אך חשוב לשים לב למילים הקטנות שמדגישות דברים באופן שונה מהמוכר ; לחפש את האלמנט החדש בתרגיל המוכר . המלכודת היא הקושי להבחין או לזהות מה חדש בחוויה המוכרת שהתרגיל מציע ( "מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות ? " ) . הדרך היחידה שאני מכירה כדי לפגוש את השונה היא לשהות על סף תחילת הפעולה ( העשייה בתרגיל ) ולנשום לפני שצוללים לחלוטין לתוכה . להתחיל ואז לשהות, במקום להמשיך ללכת את כל הדרך ; להתחיל מחדש ולהמשיך לפריים ( frame ) הבא . בלי תשומת לב זו אין טעם לבצע את התרגילים . התהליך דורש סבלנות, הרבה סבלנות, ועוד סבלנות . התרגילים בספר נועדו לתרגול בקבוצה . הקבוצה מאפשרת לשחקן להיות בנוכחות האחרים וגם להתבונן בעבודה של עמיתיו . התהליך מזמין מסגרת עבודה רציפה לפרק זמן ממושך . התרגילים יכולים לשמש מודל שעל פיו ניתן לפתח תרגילים נוספים לפי צורכי השחקנים והקבוצה . סדר התרגילים הוא בגדר הצעה בלבד, כך שכל קבוצה יכולה לקבוע את הסדר הנכון לה . * * * בספר זה אני משתמשת בפנייה לשחקן בלשון סתמי ( יחיד זכר ) . חשבתי רבות על הבעיה המגדרית הנובעת מפנייה זו . אפשרות אחת הייתה לפנות לקבוצת שחקנים בגוף רבים, אך ברוב התרגילים והדיונים בספר אני מפנה שאלות לכל שחקן או שחקנית בקבוצה כיחידים . לכן בחרתי לנסח בלשון יחיד זכר, אך הפנייה מכוונת לכל המינים .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help