sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 תנועה לעבר משמעות התהליך הזה היא לפתוח את הערוצים הקיימים בכל פעולה - רגש, חישה, מחשבה, דימוי וקול - באמצעות תנועה . הקשר שלי לתנועה מתחיל מילדות . עד גיל 18 ביליתי את מרבית שעות היום בסטודיו לריקוד של ירדנה כהן בחיפה . היא עודדה אותנו לרקוד בלי ללמד איך לרקוד ובלי שהדגימה אפילו תנועה אחת . התבקשנו לבחור נושא "ולרקוד אותו" בנוכחות שאר המשתתפים . הילדים העירו הערות על הריקוד שראו, וירדנה ביקשה מאיתנו לחזור ולפתח את הריקוד בהמשך להערות שקיבלנו . העבודה הזאת פיתחה אצלי דיאלוג בין מחשבותיי לגוף, ובעקבותיו נוצר קשר פואטי אל הגוף בתנועה ואל יכולת ההתבוננות העצמית בנוכחות אחרים . הריקודים האלו עודדו אותי לחקור את הקשר הזה ואת משמעותו דרך השימוש בזמן, בחלל ובתנועה ספונטנית . כאשר כבר לא יכולתי להמשיך לעסוק בריקוד באופן מקצועי, פניתי אל עבודתו של משה פלדנקרייז שכלול היכולת . השיטה שלו הביאה אותי לחוות את הגוף במובנים של מבנה ופונקציה . התפיסה הזאת כיוונה אותי לחשוב במונחים עובדתיים על הגוף, על המערכות שבו ועל הדרך שבה מערכות אלו משפיעות זו על זו . כך התחלתי לחוות את החופש ביצירה ובאינטגרציה בין מערכות אלו - הגוף והמחשבה - ואת התנועה שמבוססת על מבנה ולא על אסתטיקה . בתקופה ההיא הרגשתי שהקו המפריד בין התהליך האומנותי לתהליכי החיים הולך ומטשטש . אולם בניסיון לראות אותם כתהליך אחד הגבלתי את עצמי . ולכן, ברגע שיכולתי לקבל את העובדה שאומנות וחיים הם תהליכים שונים, קיבלתי גם את החופש לראות אותם כפי שהם ובנפרד : החיים כתהליך של הישרדות על חוקיו ותפניותיו ; והאומנות כתהליך של חיפוש חופשי ללא גבולות . החקירה היצירתית לא עסקה עוד באיחוד תהליכים אלו, אלא בניסיון להבין את היחס ביניהם .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help