sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 רנה ירושלמי התקופה שבה חיפשתי את דרכי הייתה תקופה של שינויים רדיקליים בתפיסת המציאות . בעקבות המלחמות הגדולות, מהפכות במדע ובפילוסופיה, שינויים גאופוליטיים ועוד, נולדה תפיסת מציאות חדשה אשר במרכזה עמד העיקרון שאין נקודת מבט אחת ויחידה אשר דרכה ראוי לבחון את העולם . השינוי בתפיסת המציאות הפך לחוויה יום – יומית שליוותה את כל האומנויות ולא נתנה לי מנוח . הפילוסופיה של התקופה גרסה שלא תיתכן נקודת מבט אחת שדרכה נסביר את המציאות או נשעתק אותה . האידיאל האומנותי עבר משלמות ורציפות לתפיסה המתאפיינת בשברי רגעים, ברב – כיווניות וביחסיות . התיאטרון ואומנות המשחק נדרשו להסתגל לתפיסות אלו . שיטות משחק התפתחו מתוך סוגות של מחזות והתקופות השונות שבהן נכתבו . השיטות האלו היו נחוצות כדי לבטא את השקפת העולם ואת האסתטיקה של התקופה שבה הומצאו . הן נועדו לענות על אוסף שאלות ספציפי שהמחזות האלה דרשו מהשחקנים ומהיוצרים . השינויים בכתיבת המחזות, בנושאיהם ובמיקומה של הדמות בדרמה החדשה הולידו את הצורך למצוא דרכים חדשות לעבודת השחקן והבמאי . יוצרי תיאטרון החלו לחפש דרכים חדשות ושונות ליצור עם השחקנים ולעבוד איתם . רובם הקימו קבוצה או אנסמבל, ובעבודה משותפת החלו לחקור את יסודות התיאטרון ולגלות מחדש את האלמנטים שמעצבים את התיאטרון : חלל, זמן, טקסט, דמות, מוזיקה וכו' . יוצרי התיאטרון גילו שהראשונים שהיו צריכים להיפרד מהשאיפה להגיע לאמת אחת בפעולה ובמשמעות הטקסט היו השחקנים . התהליך המוצע בספר הזה לא נועד להחליף שיטת משחק כזו או אחרת, אלא לחפש דרך שתאפשר לשחקנים להתבונן וללמוד מחדש את כלי המשחק שלהם . דרך חדשה שאינה תלויה במיומנותם לשחק במחזה . הספר מציע תרגול של אומנות המשחק דרך הגוף ותנועתו . תרגילים המשלבים תנועה ושלא יטמיעו תבניות סגנוניות . מטרת

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help