sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 סיפורי 'פסוק לי פסוקך' הוא שמע אותו לראשונה בפני עצמו והתפנה להרהר על משמעותו ועל ייחודיותו . המהרש"א מיטיב לנסח את החוויה העיקרית שמתארים הסיפורים שנבחן בחיבור זה : ניתוק הפסוק מהקשרו והצבתו מחדש בהקשר פלאי בהתאמה לנסיבות שבהן נאמר מרעננים את הקריאה בו . מבחינת החכם השומע את הפסוק מפי התינוק, הפסוק נאמר למענו ועבורו . כעת, מחוץ להקשר המוכר, החכם, שהוא אחוז פליאה אל מול ההתאמה המופלאה של תוכן הפסוק לנסיבות חייו, יכול לגשת אל הפסוק ללא מחויבות ובמנותק ממוסכמות ולדרוש את תוכנו דרשה אישית . אף עבורי, ממש כמו גיבורי הסיפורים, הייתה חוויית הכתיבה של חיבור זה מעין מפגש מחודש ומרענן עם טקסט מוכר : מעשי חכמים שבתלמוד . זכיתי, ורוב חיי עסקתי בצורה זו או אחרת בחז"ל וביצירותיהם, אך קובץ הסיפורים שבו עוסק מחקר זה אפשר לי מבט מרוכז, מעמיק, מלמד ומחנך, שלא זכיתי לו עד כה . * * * חובה נעימה היא להודות לכל מי שאפשר את כתיבת חיבור זה : פרופ' רלה קושלבסקי, ששיחותינו היו שיעור מתמשך ודיון מפרה ומלמד ; למשרד נשיא אוניברסיטת בר אילן על מלגת הלימודים הנדיבה ; למכללת הקריה האקדמית אונו, ביתי האקדמי, שאפשרה את הוצאתו לאור של חיבור זה, ולפרופסור טובה הרטמן, דיקן הפקולטה לחברה חינוך ורוח במכללה, המלווה את דרכי בחכמתה ובעצתה הטובה ; להוריי היקרים פרופ' סטיוארט כהן ופרופ' טובה כהן, שמהם למדתי העמקה ומחויבות אקדמית לצד הוגנות ורגישות אנושית ; לצוות הספרנים והספרניות שבספריית מכללת יעקב הרצוג, שהייתה לי כבית בעת כתיבת חיבור זה ; ולבסוף לילדיי היקרים, בעז אליעזר, אסף, עדיאל, אילה, שחרי,

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help