sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 תומר אושרי עצמית . בפרק השני, העוסק בניהול ארגוני, פיקוד ומנהיגות, תידון מערכת היחסים בין מוביל הארגון לבין החברים בו, מתוך ראייה של ניהול עצמי המאפשר מרחבי צמיחה והעצמה . בפרק השלישי יוצגו יתרונות המודל בתנועות הנוער ובמכינות הקדם-צבאיות, ובפרק הרביעי יתואר האופן שבו ניתן לשלב מרחבים בניהול עצמי בחינוך הפורמלי . בפרק החמישי והאחרון יונחו בפני הקורא הכלים האופרטיביים לליווי וליצירת דיאלוג בין המנהל לבין עובדיו בתוך גבולות הניהול העצמי . בפרק זה אציע ליישם את המודל בתוך התא המשפחתי ואראה כיצד ניתן ליישמו גם בחיי היום-יום בקרב בני הבית . ספר זה נכתב מתוך ניסיון של עשרים שנים בעולם החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, ומתוך הובלה אינטואיטיבית של תלמידים, אנשי צוות וחיילים, שהפכה לאיטה למודל מובנה ולכלי ארגוני וחינוכי . עיקרי המודל פרושים כאן לפניכם, ומונחים על מסד תיאורטי מתחומי הניהול העצמי בארץ ובעולם, מנהיגות ומעשה מנהיגות, תפיסות חינוכיות מגוונות, חניכה, ליווי ודיאלוג . בעשרים השנים האחרונות שבהן עסקתי בחינוך, פגשתי לא מעט אנשים שהותירו בי חותם עמוק והפכו את המסע החינוכי האישי שלי לתפיסה מגובשת שתוצג בספר זה . ברצוני להודות לדורית נחמן, שפתחה בפניי את שערי החינוך ואפשרה לי לעשות את צעדיי הראשונים כמורה מחליף בתיכון שבו למדתי . תודה ליוני ארד, שהצעיד אותי בשבילי החינוך הבלתי פורמלי ונתן לי את הכלים הראשונים לריכוז ולהובלה . תודה לצחי זיסו, שלימד אותי להיות מורה ומחנך בחינוך הפורמלי, ושבזכותו לא נוספתי לסטטיסטיקות של מורים מתחילים הפורשים בשנה הראשונה להוראה . תודה לבוגרי מכינת הנגב בשדה בוקר, לצוות החינוכי ובעיקר לגונן רייכר, מייסד המכינה ואבי רעיון הניהול העצמי במכינה . תודה למכון מנדל על הכלים החינוכיים והערכיים שקיבלתי בלימודיי בו, ובפרט לד"ר גרניט אלמוג ברקת ולצוות יחידת הבוגרים שבראשו עמדה, על הליווי המסור ועל העזרה בכל עת .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help