sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 מירה לאוב ורינה כהן 2 וכתיאוריות העוסקות ביכולת האדם להשפיע הוסרל ( Husserl ) , על אופן תפיסתו את המציאות כמו זו של מוריס מרלו-פונטי 3 שלפיו האדם אינו כמו העבד במשל המערה של ( Merleau - Ponty ) , אפלטון הנזקק ל"אחר" שיטה אותו אל מקור האור / ידע . התיאוריה הסמיוטית-פרגמטיסטית של פירס עוסקת בבניית ידע ומשמעות מתוך התבוננות במהלך הקוגניטיבי של היחיד, אשר מתרחש החל מהמפגש עם סימן המייצג מציאות כלשהי ועד להפקת משמעות ממנו . זהו כלי מתודולוגי אנליטי המאפשר מעקב אחר תהליך עיבוד הסימנים עד להשגת משמעות . בשנים האחרונות התגבשו כמה תחומים המשלבים בין הסמיוטיקה הפירסיאנית לבין היבטים של הזירה החינוכית, כמו אקו-סמיוטיקה - חקר סביבת הלמידה, ואדיו-סמיוטיקה, המקשרת בין תיאוריות למידה לבין תורת הסימנים הפירסיאנית . הבנת האופן שבו נלמדות מערכות של סימנים מאפשרת בנייה שיטתית של תוכניות לימוד ודרכי הוראה המבוססות על התובנות הפירסיאניות . בספר זה מוצע מודל תקשורתי של התערבות מתווכת ומפקחת על תהליכי החשיבה של הלומד על ידי מורה / מדריך / מרצה / פרסומאי וכל מי שמבקש לייצר שינוי מחשבתי משמעותי אצל הלומד . מסע הפקת המשמעות מתחיל ברגע ההיחשפות למידע חדש - בו מתחיל הטיפול בפריט המידע עד לעיבודו לכדי הבנה, הטמעה ובניית משמעות . זו גישת-על פרגמטיסטית, גישת מקרו, הניתנת ליישום בכל תחום ונושא, והיא ניתנת לתפעול בקבוצות למידה פורמליות ובלתי פורמליות, בסדרי גודל ובאופני ניהול שונים - החל מדיאלוג המתרחש בין שני משתתפים ( מורה-תלמיד ) ועד לדרך הוראה קוואזי-דיאלוגית ( מעין דיאלוגית ) המבקשת להחיל עקרונות דיאלוגיים קלאסיים בקבוצות למידה גדולות יותר . 2 . הוסרל ( 1859 - 1938 ) . 3 . מרלו-פונטי ( 1908 - 1961 ) .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help