sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 למידה כמסע של פענוח סימנים משתתפים שונים במעשה החינוכי . הסביבה שבה אדם חי מרושתת בסימנים ובסמלים הבונים את עולם המושגים שלו, והתקשורת האנושית מתבססת על הבנה שלהם ; ההוראה - ככלי תקשורתי מתווך - היא הכלי להבהרת משמעותם המוסכמת . מושג יכול להיות בעל משמעות פסיכולוגית ללומד אם הנושא מוכר לו או קרוב לליבו או משמעותי לו מבחינה חברתית, לאומית, דתית או אחרת . במפגש הראשוני עם תוכני לימוד קיים שלב של זרות ואי-הבנה המצריך היכרות עם תחומי תוכן חדשים אשר יהפכו למשמעותיים אם יעברו תהליכים של עיבוד והטמעה באמצעות עבודה קוגניטיבית מכוונת המבוססת על הבנה מעמיקה . מעקב שיטתי של המורה כמתווך אחר אופן ארגון הנתונים אצל הלומד - שיוך הנתונים החדשים אל מושגים קיימים נכונים או שגויים או שכלל אינם קיימים, והבחנה בקשרים שבין תבניות ומושגים - כל אלה מאפשרים הבנה ובניית משמעות ומהווים קרש קפיצה לחקירת נושאים מסתעפים . אנו מבקשות לדון במושגים שגורים כמו "ידע", "משמעות" ו"הבנה" ולהתייחס להיבטים של למידה מזווית הראייה של הסמיוטיקה הפרגמטיסטית מבית מדרשו של צ'ארלס סנדרס פירס ( Peirce ) , שעבורו למידה היא תהליך פענוח מדורג של סימנים ובניית משמעות מתוכם . הכוונה אינה להציג את המונחים הסמיוטיים כגוף תיאורטי במנותק מתיאוריות למידה-הוראה קיימות, אלא לשלבם באופן אורגני בתיאוריות אלה לצורך הסבר טוב יותר לתהליכי הלמידה . תיאוריות סמיוטיות לא נועדו לשמש כתיאוריות חינוכיות אלא כתיאוריות לשוניות ( לינגוויסטיות ) העוסקות בהפקת משמעות מתוך מרכיבי השפה, כמו זו של 1 , כתיאוריות פנומנולוגיות של פרדינן דה סוסיר ( De Saussure ) הידע העוסקות בתפיסה חושית של המציאות כמו זו של אדמונד 1 . דה סוסיר ( 1857 - 1913 ) .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help