sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 מיכאל מירו אזרחים ותרבות פוליטית לצד הדיון בסוגיית האינטרס הציבורי נעשו ניסיונות לבחון את התרבות הפוליטית של האזרחים לפי שלושה מרכיבים : ( 1 ) המרכיב הקוגניטיבי : האופן שבו אזרחים תופסים את המתרחש סביבם, כמו אלו המדברים על פערים חברתיים, פגיעה בזכויות האזרח או מדיניות הממשלה בתחום הביטחון, הגורמות לכל אחד מהאזרחים לגבש את תפיסת המציאות שלו . ( 2 ) המרכיב האפקטיבי : במרכזו שאלת האמון במערכת הפוליטית, שהיא מרכיב מרכזי בדברי המרואיינים שמדברים על ״פוליטיקאים לא אמינים״ . דבר זה זוכה לגיבוי בסקרים ובתקשורת . ( 3 ) מרכיב המבוסס על התנהגות בפועל בחברה . האזרחים אינם פעילים ברציפות בפוליטיקה, אלא הם ״פעילים בפוטנציה״ . בדרך כלל הם גם אינם פעילים בקבוצות פוליטיות, אבל הם מאמינים שיוכלו לגייס את הסביבה החברתית שלהם למטרות פוליטיות . במחקר שנערך בבריטניה ובארצות הברית נמצא שישנו פער בין ההתנהגות הפוליטית בפועל לבין תפיסת היכולת והמחויבות לפעול . בזמנים רגילים האזרחים מגלים עניין מועט במעשיהם של קובעי המדיניות, אך תמונה זו משתנה כאשר עולה סוגיה "בוערת" . תופעה זו זכתה במחקר להגדרה "מחזוריות של מעורבות אזרחית" ( 1963 Almond and Verba, ) . אם כן, מה גורם לאזרחים להדיר את עצמם ממעורבות בפוליטיקה בזמן שגרה ? האזרחים נוטים להימנע ממעורבות פוליטית כאשר הם לא מבחינים בהבדלים משמעותיים בין החלופות, כלומר כאשר להערכתם התגמול יהיה נמוך ממה שיקבלו מעיסוקים אחרים . אזרחים פועלים בעקבות "הרגשת היעילות הפוליטית", ולכן נוטים פחות להתערב כאשר הם חשים שהידע שלהם בעניין כלשהו מוגבל מכדי שיוכלו להתערב . ככל שיגדלו המכשולים

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help