sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

01| של חוסר מודעות, שממנו מעלים את האוצרות הכי יפים, בונים ארמונות בחול . סוגיית ההשראה הייתה משמעותית במסות רבות . יהודית רותם מכניסה את הקוראות לחדר העבודה שלה כאשר היא פותחת את הטקסט שכתבה בפסוק מסדר יום כיפורים : "אוֹחִֽילָה לָאֵל . אֲחַלֶּה פָנָיו . אֶשְׁאֲלָה מִמֶּנּוּ מַעֲנֵה לָשׁוֹן" ומתייחסת לתפילה כדרך לזמן את כוח הכתיבה ולחמקמקות של תפיסת האל כחלק מתהליך הכתיבה בחדר שהיא כותבת בו : 'אוחילה לאל, אחלה פניו, אשאלה ממנו מענה לשון', אלה המילים שאני ממלמלת, ביושבי מול הריק הלבן הבוהק אלי ממסך המחשב . איני יודעת מי הוא האל המטיל עלי את חילו, האל שאת פניו אני מחלה . [ . . . ] הוא נוכחות אמורפית, דחוסה בחדרי ליבי וגולשת לחלל חדר הכתיבה הקטן שלי, ישות סרבנית ועיקשת, חמקמקה ובלתי מושגת . שאלת הנמענת לבשה משמעות במסה של הסופרת תמר מרין, החושפת את הנמענת הסודית שהיא כותבת אליה . בהתכתבות עם וירג'יניה וולף, מרין כותבת על הצורך להשתחרר מהמבט החברתי השופט, וכיצד בת שיחתה הדמיונית מסייעת לה בתהליך זה : אני רוצה לשוחח עם קיטי יקרה משלי ; דומה לי אבל אחרת, משוחררת מהמבט החברתי שעדיין מופנם בי, מהספקות ומהעכבות שעדיין כובלים אותי . אני מקווה שהיא תהיה מסוגלת לשאת את הדברים הנעימים פחות שיש לי להגיד, אבל מצד שני שגם לא תשב בשקט ותחזיק לי את העטים . סוגיית השחרור מרכזית גם למסה של הסופרת דורית זילברמן,

כתב ווב הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help