sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

| 9 אני תמיד נדהמת מקלות הדעת שמייחסים לכתיבה הספרותית . לאיש לא נשמע מוזר שיש להתאמן 6 - 7 שעות ביום בפסנתר או בגיטרה כדי להגיע לתוצאות לעומת כתיבה, שאפשר לשרבט משהו, לסדר יפה בוורד וזהו : אם המחבר החליט שסיפור לפנינו – יהא זה סיפור ולו רק בגלל הסידור המוקפד והגופן הנאה שמספקת לנו תוכנת word . היבט נוסף מעלה עאידה נסראללה, המתייחסת ליכולת להתנתק מכתיבה אידיאולוגית באמצעות כתיבה אישית : בהתחלה, הכתיבה שלי הייתה אידיאולוגית, משמע הדבר שהדמות צריכה תמיד להיות חיובית, מחוברת לשאלות של מאבק לאומי, בגלל שהייתי שייכת לאידיאולוגיה הקומוניסטית . אחרי שהתחלתי ללמוד תולדות האמנת בגיל ארבעים, השתניתי וחשבתי שאני צריכה להתפטר מכל אידיאולוגיה ורק לכתוב את מה שמטריד אותי אישית, ולא חשוב מה יצא . בשער השני, "ארגז כלים לאישה כותבת", אספנו את המסות העוסקות כאמור בהיבטים הרגשיים והטכניים המאפשרים את הכתיבה . הסופרת דורית רביניאן מתייחסת לצורך לעורר את מה שאינו בשליטה כחלק ממלאכת הכתיבה, כדרך למצוא אוצרות הנסתרים מתודעת היומיום : המזל הוא ש"בשטח", בעבודת היום - יום, פועל בכתיבה גם כוח אחר . כוח ספונטני, חולמני ממש, שכדי לעורר אותו צריך להרדים לזמן מה את הכוח שבשליטה . יש גם מרחב של משחקיות ושל חירות נפש אמיתית, נהר זורם

כתב ווב הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help