sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8| את השער הראשון פותחת הסופרת אילנה ברנשטיין, המתארת את ההיבט הרגשי הדוחק העומד מאחורי כתיבתה . מסה זאת חושפת את הסתירות והכאוס המשתתפים בכתיבת היצירה : אני כותבת כמי שחייה מאוימים . אני כותבת כאילו אין זמן . לא כאילו . אין זמן . אני כותבת כדי להרגיש . אני כותבת כדי לא להרגיש . אני כותבת כדי למחוק את מה שכבר כתבתי . להציע טקסט אחר תחתיו . טוב יותר . אני כותבת כדי לסתום את החור . אבל החור אינו נסתם . היחס הרגשי של הכותבת לעולם שהיא יוצרת בכתיבתה מאפיין גם את המסה של הסופרת אסתי ג . חיים . המסה חושפת את מערך היחסים המורכב עם מלאכת הכתיבה והפער בין הכתיבה לחוויית העצמי : הפרוזה הזאת . נשברת בידיים, חומקת תחת המקלדת, מורדת בסיפור, בוגדת בי עם כולם, כל הדמויות הבדויות טובות לה - מלבדי, האמיתית . היחס בין הממשי לבדיוני ניצב גם במרכז כתיבתה של הסופרת תמר לזר, המתייחסת אף היא למתח הנלווה למלאכת הכתיבה מכיוון סלחני ופייסני יותר . דבר המייצר דיאלוג בין החיים לבין הכתיבה : הבנתי שלא רק בשביל בריאת עולמות אלטרנטיביים אלא גם עבור העולם הזה, כתיבה עדיפה תמיד על אי - כתיבה . המעבר בין העולמות אינו מעמעם את יופייה של המציאות הממשית - לכאורה, אלא להפך, הוא מעשיר ומעמיק אותה . ההתייחסות לכתיבה כאל מלאכה שאינה ברורה מאליה עומדת במרכז המסה של הסופרת גלית דהן קרליבך, המתייחסת למחויבות שבכתיבה, כמלאכה הדורשת כישרון ואימון :

כתב ווב הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help