sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

הקדמה | 11 הפרקים מחולקים לסעיפים ממוספרים ( למשל : בכתבי הובס, שפינוזה, לוק, קאנט, שילר, פרויד ואחרים ) , ו / או קיים בהם מִספּוּר לפי עימוד קלאסי ( למשל : כתבי הקודש, כתבי אפלטון לפי "עימוד סטפאנוס" [ Stephanus ] , כתבי אריסטו לפי "מִספרי בקר" [ Bekker ] ) , כללתי גם את הפרטים האלה, כך שניתן להשוות את הציטוטים והאזכורים הרלוונטיים לַאמור במקור או בתרגומים ללשונות אחרות . בכל מקרה, האחריות לניסוח הציטוטים חלה עליי . במקומות שונים בַּמּוּבָאוֹת הנמצאות בטקסט או בהערות שילבתי בסוגריים מרובעים מושגים בלשון המקור ובתרגום לאנגלית או גרמנית ולעיתים גם דברֵי הסבר קצרים . גרסאות ראשונות של רוב המאמרים המאוגדים כאן פורסמו במהלך עשרים וחמש השנים האחרונות בכתבי - עת או בקבצים ייעודיים . כחלוף שנים רבות מאז יצאו לאור, ראיתי לנכון לעבד את המאמרים האלה מחדש, לעדכן ( אם היה מקום לכך ) , במקרים מסוימים להרחיב מעט, להוסיף הערות, הסברים ודוגמאות ולקבצם יחדיו לכדי אנתולוגיה . להלן סקירה תמציתית של כל אחד מעשרת המאמרים הכלולים בספר ( בהערות השוליים מופיעים פרטי הגרסאות הראשונות של המאמרים ) : 5 כשמו כן הוא, כלומר ניסיון 1 ) פילוסופיה של החינוך : ניסיון להגדרה : להגדיר מהי "פילוסופיה של החינוך" באמצעות הגדרת הפילוסופיה כמדע של מהויות ובאמצעות הצבעה על הנושאים הספציפיים יותר הנידונים במסגרות שונות של פילוסופיית החינוך . נוסף על כך, כאמור, מוקדש במאמר הקצר הזה דיון לשאלת היחס בין החינוך כמעשׂ, כפרקטיקה, לבין העיון התאורטי בחינוך . 2 ) על הדיאלוג הסוקרטי : 6 במאמר עולה לדיון הערך החינוכי - השׂכלתי הטמון בדיאלוגים שכתב אפלטון, הן בהציגם את המתודה הפדגוגית והפולמוסית של סוקרטס ( הדיאלקטיקה הדיאלוגית והאירוניה ) והן בהיותם קובץ של הגות פילוסופית שיש לה תכנים מוגדרים . דבריי במאמר זה נסמכים לא רק על עיון בכתובים – במיוחד בדיאלוגים מנון והמשתה – אלא גם על התנסותי בלימוד ובהוראה, לרבות לימוד והוראה של כתבי אפלטון . במסגרת 5 פרטי הגרסה הראשונה של המאמר : טאובר, פילוסופיה של החינוך : ניסיון להגדרה ; בתוך אלוני, נמרוד ( עורך ) , כל שצריך להיות אדם : מסע בפילוסופיה חינוכית, אנתולוגיה ; הוצאת הקיבוץ המאוחד ומכון מופ"ת, ,2005 עמ' 85 - 87 . 6 פרטי הגרסה הראשונה של המאמר : טאובר, הדיאלוג הסוקראטי : עירור ופתיחות, ארוס פדגוגי ואירוניה ; בתוך אלוני, נמרוד ( עורך ) , דיאלוגים מעצימים בחינוך ההומניסטי ; הקיבוץ המאוחד, ,2008 עמ' 89 - 110 .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help