sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 | הקדמה של אדום הייתה שלובה בתקוות הישועה של שו והתקווה לראות בעונ העם : בְּאֶרֶץ עוּץ גַּם עָלַיִךְ קרי [ יוֹשֶׁבֶת יושבתי ] שִׂישִׂי וְשִׂמְחִי בַּת אֱדוֹם . תַּם עֲוֹנֵךְ בַּת צִיּ וֹן לֹא יוֹסִיף לְהַגְלוֹתֵךְתַּעֲבָר כּוֹס תִּשְׁכְּרִי וְתִתְעָרִי . ( כב - איכה ד ', כא ) פָּקַד עֲוֹנֵךְ בַּת אֱדוֹם גִּלָּה עַל חַטֹּאתָיִךְ תכליתו של חיבור זה לבאר את היחסים המורכבים בין אדום לישראל של מורכבות מקורה כפי שהם משתקפים במקרא , ולנסות לברר את ל יחסי אדום וישראל בכתבים השונים במקרא זו , ואת התפקיד ש ובהיסטוריה הקדומה של ישראל . אנסה להראות כיצד למערכת יחסים זו יש תפקיד חשוב בהגדרת הזהות העצמית של ישראל ; כיצד מערכת היחסים ההיסטורית בין העמים השפיעה על התפיסות של העם ; סות אלה . וכיצד נביאים וספרי מקרא אחרים באו להתמודד עם תפי בחיבור זה אנסה לענות על התמיהה המסקרנת והמעולה של ברטלט : זה מדהים שלעם כה קטן , מרוחק ובלתי מוצלח ] אדום [ הייתה 2 וגית על אדוניהם לשעבר ] יהודה [ . השפעה פסיכול אדום מלווה את הישות היהודית לאורך תיאור קורות העם משחר עצמאית וריבונית במאה קיומו , ועד אחרית ימיה של יהודה כמדינה לפנה " ס . בספר זה אנסה לענות על השאלה , מי היה אדום שישית ה עבור ישראל , ואיזה תפקיד הוא מילא בהוויה הישראלית המקראית . 3 חיבור זה עוסק במקרא ולא בהיסטוריה . בפירושו לבראשית אומר פון ראד : הידע שלנו על אדום מתבסס על מקורות ישראליים בלבד . אם זה לא היה שכן בעל עין מבחינה בכל התנועות לעם . 186 ברטלט , אדום והאדומים , עמ ' . 2 בשנים האחרונות ישנו עיסוק גובר והולך בהיסטוריה , ובעיקר בארכאולוגיה . 3 באדום , ראו למשל בקובץ : ביינקווסקי , אדום ומואב .

תבונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help