sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

עיונים בנביאים ובכתובים — המקראות המתחדשים 14 מתרחשת הדרמה האמצעיים תו ; ואילו בשני הטפחים לומד התורה , על כל מרכיבי אישיו תפארת ישראל הגדולה של תלמוד תורה . כדברים האלה כתב המהר " ל מפראג בספרו פרק מח : ועוד יש לפרש , כי התורה היא החבור בין השם יתברך שהשפיע התורה , ובין האדם , הוא המקבל את התורה . ולכך אמר כי השם יתברך היה תופס בשני טפחים ליונים , ומשה המקבל היה תופס בשני טפחים התחתונים . ואמר כי שני טפחים ע חלק . ואותם שני טפחים חלק שותפים בהם השם יתברך הנותן , והאדם המקבל . ודבר זה מורה החבור הגמור שיש אל האדם עם השם יתברך על ידי התורה , כי ביד כל אחד הואהכי קיימא לן ) ב " מ ז א ( לענין שנים אוחזים בטלית , מה שהוא שלו , והשאר חולקים בשוה . ושניהם משותפין בו , כך יש לפרש . כדי להבין את ההופעה הגדולה של התורה בשני הטפחים שבאמצע אנו צריכים לברר וכיצד הוא — בהקשר זה את התנ " ך — כיצד מבין הלומד את שני הטפחים שלמעלה מפענח את עצמו , לומד התורה . מראשיתו ועד סופו , ברמות שונות של התגלות . — א דבר ה ' מהו התנ " ך ? התנ " ך הו מרים מהו להשורש להבחנה זו מצוי בסוף פרשת בהעלותך , בה מבאר הקב " ה לאהרן ו המשותף ומהו המבחין בינם ובין נבואת משה רבנו עליו השלום : . תְוַדָּע בַּחֲלוֹם אֲדַבֶּר בּוֹ בַּמַּרְאָה אֵלָיו אֶ ה ' וַיֹּאמֶר שִׁמְעוּ נָא דְבָרָי אִם יִהְיֶה נְבִיאֲכֶם פֶּה אֶל פֶּה אֲדַבֶּר בּוֹ וּמַרְאֶה וְלֹא בְחִידֹת . לֹא כֵן עַבְדִּי מֹשֶׁה בְּכָל בֵּיתִי נֶאֱמָן הוּא ח ( . - ) במדבר י " ב , ו יַבִּיט וּמַדּוּעַ לֹא יְרֵאתֶם לְדַבֵּר בְּעַבְדִּי בְמֹשֶׁה ה ' וּתְמֻנַת פה אל פה , ורק משה רבנו יכול , לדוגמה , לכתוב ' היא דבר הלאמור : נבואת משה רבנו " ) מלבד פסוק אחד בספר יהושע ( ; נבואת שאר הנביאים אף היא אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר ה ' וַיְדַבֵּר " היא , אולם היא ברמה של מראה וחלום . מכאן גם ניתן להסיק כי הכתובים ' הופעת ה לעולמו , אך גם הם מתנשאים לעומת מורכבים ממשקל גדול יותר שניתן לרוח האדם ו רוח הקודש ומושפעים ממנה . זוהי אחת המשמעויות של ברכת התורה קודם שאנו נקודת המוצא בה אנו באים על מלמדת על המבט ו ' ונתן לנו את תורתו ' לומדים : ההכרזה בשערי תלמוד התורה . מדי התורהבדברים האמורים עד כאן אין חידוש , והם מהווים נקודת מוצא לכל לו נו . אולם מעבר לשאלת התוקף י יראי השמים , המאמינים בעיקרי האמונה של קדמונ והמהות עומדת גם שאלת שדה השיח של התורה , וכאן טמונה משנתו היסודית של הרב מדן . ; כדי שנלמד ממנה ; היא נועדה כדי שנבין אותה : התורה דיברה אלינו כי קרוב אליך ! ייתקנו מעשינו . בשל כך , היא עוסקת בדמויות החיות בתוכנו , כדי ש ; כדי שיתהפך לבבנו

תבונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help