sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

פרק ראשון | 12 ונעמי לכלכל את שיבתה של נעמי, בכלה הטובה משבעה בנים ובשושלת תשובה זו עשויה לחפות על הקושיה על העוול 4 בית דוד היוצאת ממנה . הראשוני שנגרם לאיוב ולנעמי ולמשפחתה, אך היא מכירה בעוול זה . מן המקראות הבאים : משהו מעין דרך השגחה זו ניתן ללמוד ( דברים ח', טז ) . תֶךָ לְהֵיטִבְךָ בְאַחֲרִיתֶךָֺ תְךָ וּלְמַעַן נַסֺּ לְמַעַן עַנּ הטוב שבאחרית מצדיק למפרע את הייסורים, גם אם לא ניתן להסביר מלכתחילה את צדקתם . דומה, שלקח זה רצו ללמדנו שני התנאים הנזכרים, באומרם שאיוב 5 . היה בימי שפוט השופטים אולם, כאמור, רושם זה הוא רושם ראשוני בלבד . ספר איוב מכיר בין השיטין בחטא של איוב, שמחמתו בא הניסיון . מגילת רות מכירה אף היא ה במשפחת אלימלך . "בצדק משפטו של הקב ר הַצּוּר תָּמִים פָעֳלוֹ כִי כָל דְרָכָיו מִשְפָט אֵל אֱמוּנָה וְאֵין עָוֶל צַדִיק וְיָשָ ב, ד ) . " ( שם להוּא . לוט 2 ה מחזירה אותנו אל חיקה של תורת הגמול "צדקת משפטו של הקב המקראית, המבססת כל אסון על חטא ועונשו . נראה שהחטא, אף שלא – נאמר במפורש, קשור בהליכה מבית לחם לגור בשדי מואב, ובלשוננו ירידה מארץ הקודש אל טומאת ארץ העמים . חאי אומר : אלימלך, מחלון וכליון, גדולי הדור היווכן היה ר"ש בן יו ופרנסי הדור היו, ומפני מה נענשו ? מפני שיצאו מארץ לחוצה לארץ 6 ( בבא בתרא צא ע"א ) . כב . - עיין : ד', טו . 4 ישנם לקחים נוספים ממדרש זה לגבי הבנת ספר איוב, אך הם אינם מענייננו בהבנת . 5 מעשה נעמי ורות . מעשהיש להשוות את דבריו של רשב"י על אלימלך למה שקרה לו עם תלמידיו : " . 6 בתלמיד אחד של ר"ש בן יוחאי שיצא חוצה לארץ ובא עשיר והיו התלמידים רואין והוציאן לבקעה,וידע ר"ש . ומקנאין בו והיו מבקשים הן לצאת לחוצה לארץאותו התחילה מושכת . מלאי דינרי זהב,בקעה בקעה : ונתפלל ואמר,אחת של פגי מדון אלא היו ; טלו לכם,הרי זהב – אם זהב אתם מבקשים : אמר להם . דינרי זהב לפניהן

תבונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help