sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

הם . אין בית מדרש בלא חידושימטרידות אלו, וננסה לבור לנו דרך בינ כלשהו, ושמא, ברצות ה', יתגלגל זה לקולמוסנו . שלדעתנו עשויים להיקרא לשבעה חלקים,חילקנו את החיבור במידה זו או אחרת בנפרד, כדי להקל על הקורא לרוץ בו בזמנים שונים . ויהי נועם ה' אלהינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו . "כל האומר דוד חטא אינו אלא טועה" . ב דוד שהיה חסיד גדול . כמו שאמרו חז"ל, הרואה דוד בחלום יצפה לחסידות משלי, א', א ) . פירוש , ( גר"א בחלק זה של המבוא נעסוק בשלוש נקודות שאינן קשורות באופן ישיר שבע, אלא לנלווה אליהם בדברי חז"ל . - לפרקי המקרא של חטא דוד ובת שלוש הנקודות קשורות ומעורבות זו בזו, והן : א . התייחסותנו לפרשנות היחס חז"ל למקראות ; ב . פירוש במאמר חז"ל שיובא להלן וכוונתו ; ג . בין מבטנו הכולל על דוד ( ועל אישי המקרא בכלל ) ובין מבטנו על פרק זה המתאר את חטאו . אמר ר' שמואל בר נחמני אמר ר' יונתן : כל האומר דוד חטא, אינו אלא טועה . שנאמר : 'ויהי דוד לכל דרכיו משכיל וה' עמו' ( שמ"א אל בר דאמר ר' שמו . . . עמו ? שכינהי"ח, יד ) . אפשר חטא בא לידו ו כל היוצא למלחמת בית דוד כותב גט כריתות : נחמני אמר ר' יונתן ( שבת נו ע"א ) . 6 לאשתו היר נקודהקו הראשון של מאמרנו . כרגע נבחלאנו נדון בהרחבה בדברי חז"ל אלו ב . 6 אחת הקשורה לגט כריתות זה . במסכת שבת נו ע"א, בכתובות ט ע"א, ובבבא מציעא נט ע"א, נחלקו רש"י ורבנו תם על טיבו של גט זה של היוצא למלחמות בית דוד ועל תוקפו . דעת רבנו תם, שמדובר על גט גמור, שהיו הלוחמים נותנים לנשותיהם בצנעה למקרה שיאבדו עקבותיהם מה . אך כוונתם הייתה לשוב מן המלחמה בשלום ולשאת שוב את נשותיהם . במלח

תבונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help