sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

רות שנגררו מן הבעילה בדעריות' אף הוא מוקשה, מחמת שרשרת הע שבע לאישה . - הריגת אוריה ולקיחת בת - הראשונה . ובעיקר הנבואית על - יותר מהבנת מעשהו של דוד, מוקשה התגובה האלוהית מעשהו . הפסוק "ויאמר דוד אל נתן חטאתי לה' ויאמר נתן אל דוד גם ה' ד ר חטאתך לא תמות" ( י"ב, יג ) מהלך כצל על כל הגמול שבא על דויהעב כה ) והמלכתו בצו הנביא - בעקבות חטאו . אהבת ה' את שלמה ( שם, כד כז ) מצד אחד, וההשוואה לעקירת המלוכה משאול, מותו - ( מל"א א', יא , עלולים להאפיל בעיני 4 מחיית עמלק - בעקבות חטא אי,ומות כל בניו וליצור תחושה של אי צדק,הקורא על כל מה שלקה דוד בעקבות חטאו . 5 מקראי בכללכלפי השיפוט ה עם שני אלו ננסה להתמודד . נעסוק אף בבעיות אחרות בתוכן הפרשה . ככלל נאמר, שחז"ל ומפרשים רבים התמודדו עם בעיות יט . בדרך כלל מבינים פסוקים - שמ"א כ"ח, יח : שמ"ב ד', ו . ועיין ; שמ"א ל"א, ו : ראה . 4 מחיית עמלק . לדעתנו - אישמותו של שאול ומות בניו היו בשל חטאכקובעיםאלו לה לקב"ה מדין כה קשה על שאול בשל חטאו משמעות הפסוקים שם שונה . וחלי בעמלק . עונש זה לא נזכר בנבואת שמואל עליו בפרק ט"ו . בחלקו האחרון של רמזנו על פתרון פסוקים אלו לדעתנו, ואכמ"ל . ',בין שאול לדוד'בפרק ,המאמר היא ששאול חטא באי הציות לה' ולנביאו,,הדעה הרווחת, בעיקר בקרב הביקורת . 5 למעשה, גדול חטאו של שאולוזה גדול מחטאו של דוד, שחטא בדבר מוסר . וחטאו ח, תשמ"ב, עמ'אנציקלופדיה מקראיתש' אחיטוב, 'שמואל',עיין למשל : מנשוא . המדריך'ובמקומות רבים נוספים . בהמשך דברינו נביא לפני הקורא מובאות מ . 79 ור זה, כדי להדגיש אתבהוצאת משרד החינוך והתרבות ; בחרנו דווקא במק'למורה שמואל לכתה טהסכנה שאנו רואים בהנחלת דעה זו כפשוטה לתלמידים . עיין : . ובעיקר בסיכום שם,34 - 45מדריך למורה, ירושלים תש"מ, עמ',לביה"ס הממלכתי מערכישחור,' ; א 128 - 031מדריך למורה, תשל"ז, עמ',שמואל א . ועיין עוד : 45עמ' . ועוד מקורות רבים מספור . 113 - 511אביב תשמ"א, עמ' - תל,שיעור בתנ"ך שמואל א ,דעת סופרים : הרב ח"ד רבינוביץ,דעה זו חדרה גם לתוככי בית המדרש . ועיין ירושלים תשמ"א, שיעורים מוכנים, עמ' לב . חטא שאול - דעתנו בנושא זה קרובה לדעתו של מו"ר הר"י בן נון במאמרו 'משא אגג . ועיין גם מיכה ו', ח,5, ועיין שם בעיקר בהערה 15מ"ט, עמ'תש,זמגדיםבעמלק', ובנבואות רבות אחרות . לא נוכל להאריך כאן בחטאו של שאול, אך מכל מקום לא ודאי לא בשל כך בלבד . נענש משום שהיה 'איש מוסר' ולא 'צייתן', וּ

תבונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help