sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14  מחשבות לא חינוכיות פְּרֵה ופּוֹסְט קורונה מוח 2 : כשלים בהבחנה בואו נראה מה מצבו של מוח ,2 המוח של אגף בכיר אסטרטגיה ותכנון . הגיע תורו . לאחרונה הודיע מנכ"ל המשרד, שמואל אבואב, לכפיפיו שהמשרד עובר ממוח מו"פ למוח אסטרטגיה, מפמ"ע לימ"ע ‑ "ידע, מיומנויות, ערכים" . ימ"ע הוא ההישג של מוח אסטרטגיה . המוח הזה זהיר וחסכוני יותר . הוא לא יוצא לציבור עם כרכים צבעוניים מודפסים, אלא עם מצגת עמוסה ( ומתישה ) בשם "מערכת החינוך 0302" . ובכן, גם מוח 2 רוצה להיות מדעי, רוצה חינוך הנובע מהמציאות עצמה ולא סתם מדמיון חופשי . המצגת פותחת בתיאור וניתוח של העשור הקרוב ‑ "העתיד הסביר" . העתיד הסביר מתואר ומנותח בעזרת ארבעה "ממדים" ‑ היחיד, החברה, שוק התעסוקה והטכנולוגיה . עכשיו מגיעות שקופיות עתירות מאפיינים של "ממדים" אלה ‑ ערימות מכל הבא ליד, ללא היגיון מאחד, ללא צידוק, ללא תיאוריה . אחר כך מגיעות שקופיות על מערכת החינוך שלנו בהשוואה למערכות חינוך בעולם . אחר כך, כאילו נובעות ממה שהוצג עד כה, מגיעות שקופיות המגדירות עשרה אתגרים הניצבים לפני מערכת החינוך שלנו, ועוד כל מיני שקופיות מרובות טבלאות וגרפים . ואחר כך מגיע העיקר ‑ "אתגר הלמידה" . אתגר הלמידה כולל שלושה יסודות : ידע, מיומנויות וערכים, ימ"ע . ומוח אסטרטגיה החליט משום מה ( המצגת כולה משרה תחושה של "משום מה" ) להתרכז ביסוד השני, במיומנויות . כל זה נסמך על ניירות של ה OECD‑ ושל עוד כמה גופים בעלי יוקרה 3 וכושר הרתעה . אם עד עכשיו הצופה החזיק מעמד לנוכח שטף שקופיות בעלות חיבורים רופפים, שיא המצגת ‑ "אתגר הלמידה" המתרכז במיומנויות ‑ 3 . יצרני ימ"ע העתיקו באופן לא ביקורתי מפרויקט 2030 Education של ה OECD‑ . המקור, כמו העתק, לוקה בבעיות קשות . הוא מלקט כל מיני רעיונות חינוכיים טובים, אך הרעיונות אינם מתלכדים לנרטיב אחד משכנע . יתר על כן, לא ברור כלל כיצד בתי הספר יכולים לממש אותם . החינוך הוא ממלכת הפנטזיות של המבוגרים . חכמי ה OECD‑ פִנטזו להנאתם .

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help