sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

פמ"ע, ימ"ע, המוחות הכושלים של משרד החינוך  13 מייצרים אין ‑ ספור מחקרים "מדעיים" ( שמעטים קוראים והשפעתם על החינוך מועטה ) ; ומשרד החינוך מפיק ניירות מדיניות "מדעיים" כמו ניירות פמ"ע . צריך לומר לחינוך את האמת : "חינוך יקר, זה מה יש : מאוויי לב, כוונות טובות, חלומות מוטי ערכים, חזונות . נכון, יש גם ידע מחקרי ‑ על תוכניות לימודים, הוראה, למידה ועוד ‑ אבל בהקשר שלך, הידע המחקרי מופק מחזון ולא להפך . אתה צריך להפעיל דמיון וליצור חזון משכנע ‑ המתכתב עם המציאות אך לא נובע ממנה ‑ ואז לגייס ידע מחקרי שיסייע לך לממש אותו . נקודת המוצא שלך היא חזון מוטה ערכים ( חמ"ע ) של חברה ובוגר ראויים . הניסיון שלך לגזור חזון, או עקרונות חינוכיים, מתיאור מדעי לכאורה של המציאות, הוא הונאה עצמית והונאת הציבור, והוא מפיק בהכרח ניירות נטולי היגיון ונטולי השראה" . בקיצור, מוח מו"פ אינו יודע לחשוב חינוך, וכנראה גם מפחד לחשוב חינוך . הוא מפחד להציג לבוס שלו, המפחד מהבֵּייס שלו, חזון אמיתי, פמ"ע אמיתית ‑ פדגוגיה מוטת ערכים או פדגוגיה מוטת עבר, שכן לערכים, בהבדל ממיומנויות, יש עבר ארוך, וגם עתיד ארוך . בחברה השבטית והמקוטבת שלנו מסוכן להציג חזון אמיתי מבוסס דימוי אוטופי של הראוי ‑ ולא דימוי דיאגנוסטי כביכול של המצוי ‑ משום שהוא מאיים על החזונות, כלומר הזהויות, של השבטים האחרים, והם עלולים להגיב בתוקפנות, כמו שיחידים וציבורים מגיבים כאשר מאיימים על הזהות שלהם . במצב חברתי ‑ זהותי כזה מוח מו"פ מעדיף לפברק מסמכים "מדעיים" ולהפיק מהם "חינוך מבוסס ראיות" ניטרלי ומשמִים, חינוך נטול תעוזה ומעוף שאינו מאיים על אף אחד ואינו מניע אף אחד . אפשר להבין את הפחד של מוח מו"פ . יש לנו אמפתיה למוחות מפוחדים במשרד החינוך .

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help