sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

שאהב לשחק . להוריו לא היו שאיפות ספורטיביות מיוחדות לגביו . "לא היתה 5 היא ואביו של הילד לנו תוכנית א' או תוכנית ב'", סיפרה אמו מאוחר יותר . עודדו אותו לדגום שלל ענפי ספורט . למעשה, זה נעשה חיוני . הילד "נעשה 6 בלתי ‑ נסבל", אמרה אמו, אם נאלץ לשבת בשקט זמן רב מדי . אמו אמנם לימדה טניס, אבל החליטה שלא לעבוד איתו . "ממילא הוא היה רק מעצבן אותי", אמרה . "הוא ניסה כל חבטה משונה אפשרית, ואף פעם לא החזיר כדור בצורה נורמלית . לאמא זה לא כיף בכלל" . כתב "ספורטס אילוסטרייטד" אבחן כי הוריו לא דחפו אותו, אלא דווקא "משכו" . כשהתקרב לגיל ההתבגרות, החל לנטות יותר לכיוון טניס, "ואם הוריו נדנדו לו, זה היה כדי שיפסיק לקחת את הטניס כל כך ברצינות" . כשהשתתף במשחקים, אמו היתה ניגשת לא פעם לפטפט עם חברות בשולי המגרש . לאביו היה כלל אחד ויחיד : "רק אל תרמה" . הוא לא רימה, והוא התחיל להשתפר, מאוד . כנער מתבגר הוא היה טוב מספיק כדי שעיתון מקומי יבקש לראיין אותו . אמו הזדעזעה לקרוא את תשובתו לשאלה ההיפותטית מה יקנה בכספי הפרס הראשון שיקבל ממשחק טניס : "מרצדס" . הוקל לה כשהכתב האזין יחד איתה להקלטת הריאיון ושניהם הבינו שנפלה טעות : הנער אמר בגרמנית שווייצית 7 "מֵהר צֶה ‑ דֶה ‑ ס" . הוא פשוט רצה יותר CDs , תקליטורים . הנער היה תחרותי, בלי ספק, אבל כשמדריכי הטניס שלו החליטו להקפיץ אותו לקבוצת שחקנים מבוגרים יותר, הוא ביקש לחזור לקבוצה הקודמת כדי להישאר עם חבריו . מבחינתו, חלק מהכיף היה לבלות יחד אחרי אימוני הטניס כדי לדבר על מוזיקה, או על היאבקות מקצוענית או על כדורגל . כשוויתר לבסוף על ענפי ספורט אחרים - בעיקר על כדורגל - והתמקד בטניס, נערים אחרים עבדו כבר מזמן עם מאמני כוח, עם פסיכולוגים של ספורט ועם תזונאים . לא נראה שזה פגם בהתפתחותו בטווח הארוך . באמצע שנות ה ‑ 30 לחייו, גיל הפרישה הטיפוסי אפילו לטניסאים אגדיים, הוא עדיין היה מדורג כטניסאי מספר אחת בעולם . ■ ■ ■ בשנת 2006 נפגשו טייגר וודס ורוג'ר פדרר לראשונה, כששניהם בשיא כוחם . טייגר טס במטוסו הפרטי כדי לצפות בגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה . זה הלחיץ את פדרר עוד יותר מהרגיל, אך הוא ניצח בכל זאת, שנה שלישית רוג'ר נגד טייגר  13

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help