sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 אשרית כספי ברוך והוא בעל מעמד גבוה . אולם המושג "קריירה" במובנו האקדמי אינו מציין בהכרח קריירה תובענית או מעמד גבוה אלא רצף מסוים הכולל סוגים שונים של עיסוקים וסוגים שונים של תפקידים לאורך החיים . כדי להבין זאת, יש להבחין בין שלושה מושגים : תפקיד, עיסוק וקריירה . תפקיד ( job ) הוא סדרה של פעולות קבועות שמצפים מהאדם לעשות . למשל בתפקיד פועל ייצור נדרש מהאדם להפעיל את מכונת הייצור, להרכיב חלקים ועוד . עיסוק או משלח יד ( occupation ) הוא סדרה של תפקידים בתחום מסוים . למשל פועל הייצור יכול למלא תפקיד של "פועל ייצור" ובשלב מתקדם יותר בקריירה שלו הוא יכול להתקדם לתפקיד "מנהל ייצור" . שני תפקידים אלו ישויכו לעיסוקו של אותו אדם בתחום הייצור . קריירה ( career ) היא הרצף המתפתח של חוויות עבודה לאורך חייו של האדם, והיא כוללת את מכלול העיסוקים ובתוכם את מכלול התפקידים שהאדם יעסוק בהם ( 2011 Greenberg, ) . למשל התפקיד "פועל ייצור" שייך לעיסוק "ייצור", והוא חלק מהקריירה הכוללת של אדם . לאדם מסוים יכולים להיות תפקידים שונים ועיסוקים שונים במהלך הקריירה שלו . למשל הוא יכול להתחיל את הקריירה שלו בתפקיד של פועל ייצור . תפקיד זה שייך לעיסוק של ייצור ; בהמשך דרכו המקצועית הוא יכול להתקדם לתפקיד של מנהל ייצור . אומנם הוא בתפקיד אחר, אולם תחום העיסוק שלו הוא עדיין ייצור . נניח כעת לצורך הדוגמה שאותו אדם החליט לעשות הסבה מקצועית להוראה ; הוא לומד לתואר הרלוונטי, מקבל תעודת הוראה ומתחיל לעבוד בתור מורה בבית ספר . התפקיד שלו כעת הוא "מורה", ומשלח ידו הוא "הוראה" . בעתיד אולי יעבור לתפקיד אחר במסגרת תחום ההוראה, למשל "רכז שכבה" . לכן, הקריירה שלו כוללת את תפקידיו בתור "פועל ייצור" ו"מנהל ייצור" בעיסוק ה"ייצור", והיא כוללת גם את תפקידיו בתור "מורה" ו"רכז שכבה" בעיסוק ה"הוראה", כמו שאפשר לראות באיור 1 .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help