sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 יהודה ישראלי לו היה אומר "אתה משקר" לא היה פרדוקס, שכן בהחלט ייתכן שהוא דובר אמת כאשר הוא אומר על מישהו אחר שהוא משקר . תרשים 2 : אתה משקר מהי ההנחה השגויה, צרת-האופקים, שגורמת לפרדוקס ? ומה אנחנו צריכים להכניס לשדה הראייה שלנו כדי שהפרדוקס ייעלם ? ההנחה השגויה היא שהשקרן הוא אדם אחד, בעוד שבאמירה "אתה משקר" יש שני אנשים - זה שמדבר וזה שמופיע בהיגד . הפתרון לפרדוקס, אם כן, הוא בהבחנה בין המדבר, שאומר את המשפט "אני משקר", לבין המילה "אני", שמופיעה במשפט "אני משקר" ; אם המדבר היה אומר "עכשיו אני אומר אמת כשאני אומר שבדרך כלל אני משקר", הפרדוקס היה נפתר, משום ש"אני" של עכשיו ו"אני" של בדרך כלל אינם אותו "אני" . להלן דוגמה לפרדוקס המגולם בסימפטום היסטרי : מטופל אינו מצליח לעמוד על הרגליים, אך אורתופד ונוירולוג שללו סיבות אורגניות לתופעה . הוא מנסה לעמוד, ונופל . כשהוא הולך לשירותים בלילה במצב של חצי שינה הוא אינו נופל . מכאן, שיש כאן מיצג של נפילה . המטופל נפל מתוכנית הכשרה שהיה בה . הסיפור הרשמי שלו הוא שהוא כלל אינו עצוב על כך . הסיפור הלא

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help