sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 יהודה ישראלי הפעולות הנובעות מהלא – מודע - זהו רצוני“ . סוכנות זו היא אחת ממשמעויותיו של המושג הלאקאניאני, הסובייקט של הלא – מודע . לכן האנליטיקאי ער לסימנים של רצון לא – מודע בטקסט של המטופל . כאשר הוא מספר שהוא איחר בגלל קושי להשתחרר ממשחק מחשב, יתייחס האנליטיקאי לאיחור כביטוי של תשוקה המופיעה במשחק . לא ההצהרות המודעות דוגמת “רציתי להגיע בזמן“ מסגירות את הרצון, אלא הטקסט שבו מופיעה התשוקה 3 התשוקה ללא כוונה מודעת : “לא הצלחתי להשתחרר מהמחשב“ . הייתה גלומה באקטינג אאוט של האיחור, אך היא פורשה ונוסחה רק מתוך הדיבור על הסיבות לאיחור . חילוץ הסובייקט של הלא – מודע מהמטופל וזיהויו מתרחש גם באמצעות הבניית התפקידים בקליניקה . במציאות הקלינית, האנליטיקאי מתמקם כאובייקט - רצוי, אהוב ומושא ליחסי ההעברה של המטופל - על מנת לדחוק את המטופל לעמדת סובייקט - אוהב, שרצונו תופס את המרחב הטיפולי . אין בכך כדי להתעלם מהעובדה שהאנליטיקאי גם הוא סובייקט משתוקק ושתשוקתו מהווה חלק בלתי נפרד מעמדתו האתית וממלאכת הטיפול . הפרק העוסק באתיקה עוסק לפיכך גם בתשוקה של האנליטיקאי . אך מהן התשוקות שאמורות להפעיל את האנליטיקאי במפגש שלו עם המטופל ולהנחותו ? איזה תשוקה יכולה להתקיים במטפל אם הוא ממוקם כאובייקט במבנה היחסים ? אם מטרת הטיפול לעורר את הסובייקט ולהבנותו, כיצד האנליטיקאי, כמי שעבר אנליזה, יכול להתמקם דווקא כאובייקט ? זוהי תשוקה פרדוקסלית, שקל יותר לומר עליה מה היא לא . 3 . האם הסובייקט או הלא מודע הוא יצירה או תגלית ? בגישה המבנית ההבחנה בין יצירה ותגלית מתבטלת . מהי הגישה המבנית ? השיח האנליטי מַבְנֶה את הסובייקט כסובייקט של הלא מודע על ידי הנחת קיומו . עוד על כך בפרק העוסק בגרף האיווי .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help